El raonador del ciutadà destaca l’interès del nou consell d’administració de la CASS per resoldre les queixes

El raonador del ciutadà ha destacat que, amb el nou consell d’administraicó, la CASS té una actitud més proactiva per resoldre les queixes. Josep Rodríguez ha explicat davant la comissió legislativa d´Interior les conclusions de l´informe de l’any passat.

Un 27% dels 302 expedients oberts pel raonador del ciutadà el 2015 tenien relació amb la CASS. Així ho ha dit Josep Rodríguez a la comissió d´Interior, on ha explicat que les queixes es refereixen, sobretot, amb les baixes, les prestacions i el tracte rebut per part del personal. Rodríguez ja s´ha reunit amb el nou consell d´administració, del qual destaca l´interès que la CASS funcioni: “Hi ha una predisposició a solucionar els problemes que dia rere dia s’estan produint. Si alguna persona de dins del consell d’administració s’interessa per algun d’aquest problemes, ja és positiu”, ha assegurat.

El raonador del ciutadà també ha constatat que un 35% dels expedients es referien al tracte dels funcionaris. D´altra banda, malgrat que el 2015 van disminuir les demandes relacionades amb la situació socioeconòmica, el primer trimestre del 2016 hi ha hagut un agreujament dels casos d´atur que han arribat al raonador. Rodríguez, a més, ha demanat un model genèric de contracte de lloguer, ja que ha detectat casos de clàusules il·legals: “Un contracte no es pot fer de qualsevol manera ja que a vegades el signen persones que no se l’han llegit per falta de costum a la qüestió burocràtica.”

Rodríguez també ha posat de relleu que a alguns comuns se’ls ha hagut de recordar l’obligació que tenen de col·laborar amb les demandes que fa el raonador.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.