raimDes de la tardor fins a començaments d’hivern és quan podem tastar el raïm de millor qualitat.

Es tracta d’una fruita de gust agradable, de la qual es coneixen centenars de varietats i es divideix en dos grans grups: el raïm blanc i el raïm negre.

La composició química i nutricional del raïm està en funció de les condicions ambientals, de les tècniques de conreu utilitzades. Aquest fet incideix directament en els diferents continguts en sucres.

A nivell nutricional, el raïm -més el blanc que el negre- aporta glúcids, glucosa i fructosa. A més a més, la concentració en sucre, també està relacionat amb el grau de maduració. Aquest fet fa que les persones amb alt contingut de sucre en la sang hagin de vigilar amb aquesta fruita.

L’aportació de vitamines també hi és present, especialment les del grup A, B i C. En el cas de la vitamina C, el contingut, però, és molt menor que en el cas dels cítrics.

També conté àcid fòlic, component que intervé en la producció de glòbuls vermells i blancs i també en la millora del sistema immunològic.

Per contra, el raïm negre destaca per aportar més potassi que el blanc, tot i que aquest també en conté. De minerals, també hem de fer menció al sodi i al magnesi.

L’aigua també és un dels components importants del raïm. Es calcula que per una quantitat de 100 grams, uns 80 corresponen a aigua. D’hidrats de carboni estarà al voltant dels 15 grams.

També conté fibra, un component que es troba fonamentalment en la pell. La fibra té un efecte regulador del trànsit intestinal.

A nivell calòric, l’aportació calòrica als 100 grams estaria entre les 60 i les 70 calories.

Una de les qualitats del raïm és el seu efecte antioxidant i el reforçament del nostre sistema immunològic.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada