El RACC analitzarà la xarxa viària del Principat amb la metodologia IRAP

CG2 a l'alçada del túnel de Ràdio Andorra
CG2 a l’alçada del túnel de Ràdio Andorra. Foto: Arxiu

El Consell de Ministres ha aprovat, a proposta del ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, l’adjudicació definitiva per a la contractació de la metodologia IRAP per a analitzar la xarxa viària d’Andorra. El termini d’execució és de 5 mesos.

Es tracta d’una metodologia que serveix per avaluar la seguretat i la qualitat de les carreteres i que, l’anàlisi de les dades que se’n desprenguin, haurà de servir per millorar la seguretat de la xarxa viària del Principat i en la presa de decisions estratègiques per a la millora de les infraestructures.

Així, l’adjudicació a la Fundació RACC, per un preu de 9.075 euros, permetrà obtenir imatges detallades de 65 quilòmetres de les vies del país –amb un vehicle que pren imatges d’alta resolució–, que després es processen amb el software iRAP, es codifiquen i valoren en funció de 50 paràmetres diferents. D’aquesta manera, es classifiquen totes les vies per estrelles –5 estrelles les carreteres més segures, 1 les que ho són menys– i s’assenyalen els elements de la infraestructura que tenen una probabilitat més alta de provocar un accident o augmentar la severitat d’aquest en cas de xoc.

L’entitat catalana, certificada per a la realització d’auditories de seguretat mitjançant aquesta metodologia, audita gran part de les vies espanyoles i també d’altres països d’Europa, Àsia o l’Amèrica Llatina. Des del 2002 ha analitzat més de 240.000 quilòmetres de carreteres a Europa.

TOTES LES NOTÍCIES