El que aporta l’exercici

exerciciFer exercici aporta molts beneficis, sempre que es faci de forma constant. En aquest sentit, molts estudis han demostrat que les persones que fan exercici pateixen menys depressions, pateixen menys dolors difusos com la fibromiàlgia, augmenten la seva capacitat sexual, així com la seva autoestima, la capacitat de concentració i la tolerància a l’estrès.

Al fer exercici s’enforteixen tots els músculs, fins i tot els que s’encarreguen d’omplir i buidar d’aire els pulmons, fent la respiració més eficient, augmentant l’oxigenació i reduint l’estrès d’aquests músculs. A més, aquesta major i millor oxigenació fa augmentar les nostres capacitats intel·lectuals al tenir el cervell més oxigen i una millor refrigeració.També és bo per al cor, perquè n’augmenta la massa muscular i la seva força, i perd el greix que l’envolta.

Però on es noten abans els efectes de l’exercici és en els músculs, que en poques setmanes milloren el to i estan més forts. El més recomanable és fer com a mínim 3 hores d’esport a la setmana, en sessions de quaranta minuts, que comprenguin un 95% d’exercici aeròbic lleuger i mitjà, i un 5% d’exercicis d’intensitat mitjana i alta, així com exercicis d’enfortiment abdominal, estiraments, exercicis de coordinació i d’equilibri.

Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.