El PS presenta reserves d’esmenes per defensar que el canvi de titularitat es continuï fent per llei

alis-lopez-giliEl  Partit Socialdemòcrata (PS) continua defensant que els canvis de titularitat de les carreteres han de ser sotmesos a l’aprovació del Consell General. Tenint en compte que el text final tancat per la comissió legislativa de Política Territorial i Urbanisme de la llei de designació de carreteres i gestió de la xarxa viària segueix eliminant aquesta obligatorietat, els tres parlamentaris de la formació han presentat cinc reserves d’esmenes mitjançant les quals volen portar al ple el debat sobre aquesta part del projecte legislatiu.

Així, la redacció de la llei proposada des del PS manté que “els traspassos de titularitat d’una via de circulació entre el Govern i els comuns, o entre els comuns i el Govern es formalitzen en document administratiu entre les administracions interessades i es ratifiquen sempre per llei”. Els socialdemòcrates demanen que al text quedi reflectit de forma clara que tant les modificacions de propietat com altres canvis com ara els que afectin les amplades hauran de gestionar-se mitjançant una llei.

Gili ha posat en relleu que les reserves d’esmena responen a la “voluntat de mantenir el nostre posicionament” que, ha recordat, “ja ho hem defensat durant el debat a la totalitat i en comissió”. Per al PS, ha remarcat la consellera general, “qualsevol canvi de titularitat de carreteres, sigui de general a secundària o viceversa, s’ha de fer per procediment legislatiu”.

En aquest sentit, la parlamentària socialdemòcrata ha indicat que “de carreteres no en tenim masses” i que, en els darrers anys, no s’ha dut al Consell General cap proposta de canvi de titularitat. Per això, ha afirmat, “dir que es vol agilitzar el procés no ens sembla conseqüent”. Pel PS, “és important que hi hagi aquest procediment” perquè “al parlament hi ha un debat, tot i que la majoria imposi el seu punt de vista” i això permet aportar “més informació per la ciutadania”. A banda, ha destacat Gili, “canviar la titularitat té conseqüències econòmiques per qui es fa càrrec de la carretera i això implica un moviment de recursos prou important perquè es faci via llei”.

La parlamentària també s’ha mostrat crítica amb la fórmula finalment escollida pel grup demòcrata, que fa un tractament diferent segons qui vulgui fer el traspàs de la via. “DA ho ha esmenat en comissió en el sentit que, quan hi hagi un traspàs de comuns a Govern, es farà per llei però no a l’inrevés”, ha explicat, una solució que, per a la consellera, no té gaire sentit. “No acabem de veure-li la lògica”, ha apuntat.

Text i foto: PS

TOTES LES NOTÍCIES