El PS considera que el terreny de les Tresoles no és “gens adequat” per ubicar-hi l’heliport

El  Partit Socialdemòcrata (PS) considera que la ubicació en la qual el Govern vol construir l’heliport, a la zona de les Tresoles, no és “adequada”. Per això, des de la formació s’ha reclamat que, si es vol tirar endavant a aquest terreny, es demani a la Direcció General de l’Aviació Civil francesa un estudi similar al que es va fer sobre altres possibles ubicacions el 2015 per poder comparar els resultats. També es considera necessari que, des de l’executiu, s’impulsi un estudi de viabilitat econòmica sobre la infraestructura.

El PS ha volgut fer públic el seu posicionament sobre la ubicació escollida i, per això, han comparegut davant els mitjans el primer secretari de la formació, David Rios; la consellera general Rosa Gili, i la consellera de PS+Independents al comú d’Escaldes-Engordany, Cèlia Vendrell, també representant el seu homòleg a Encamp, Joan Sans. Durant la compareixença, han volgut posar en relleu el treball d’anàlisis fet de la zona de les Tresoles, que els aixeca importants dubtes sobre la idoneïtat de l’espai elegit.

Vendrell ha recordat durant la roda de premsa que ja al gener del 2015, la Direcció General de l’Aviació Civil francesa, a instàncies de l’executiu va valorar deu possibles terrenys per a la instal·lació (set a la Comella, un al costat de l’antic forn incinerador, un a Engolasters i la Borda Vidal, a Sant Julià). En aquest estudi, però, no hi entrava la parcel·la de les Tresoles. La consellera comunal del PS ha explicat que, des de la formació, s’ha intentat fer una valoració similar, analitzant els mateixos aspectes (operacions aèries infraestructures a construir en funció de les característiques del terreny, accessibilitat des del centre urbà, entorn i possibilitat o no de construir-se per fases). La conclusió, ha indicat, és que “hi ha parcel·les que estarien molt millor valorades entre les analitzades anteriorment”. Així, les Tresoles tindria una puntuació de 9 sobre 20 quan diverses parcel·les de les estudiades el 2015 superarien de llarg aquesta nota.

La conclusió d’aquest treball l’ha apuntat Gili. “El nostre posicionament és que no veiem gens adequada la ubicació de l’heliport a les Tresoles. Ens suposa molts dubtes”, ha assegurat. Per això, s’ha fet públicament dues peticions a Govern. La primera és demanar a l’organisme francès que “s’ha de fer una valoració amb els mateixos criteris per a aquesta ubicació per poder valorar-la justament i comparar amb les altres i veure si és apropiada o no”. En aquest sentit, la consellera general ha manifestat que “sabem que altres s’han descartat per raons polítiques quan semblaven llocs més adequats”.

La segona demanda és la realització d’un informe de viabilitat econòmica de l’heliport. “De dubtes sobre aquest tema en tenim molts”, ha indicat. De fet, tant Gili com Vendrell han recordat la conferència celebrada ara fa uns dies per l’arquitecte Rafael Torrelo, on va expressar diferents interrogants que, al seu entendre, caldria respondre abans de tirar endavant la instal·lació, com ara quina seria la massa crítica de passatgers habituals. “Segons ell, aquest heliport serà deficitari”, ha remarcat la consellera comunal, que ha alertat que el cost de la infraestructura pot ser molt més elevat que el que, ara per ara, s’ha avançat per part de l’executiu.

I és que, ha volgut remarcar Vendrell, l’informe, segons el Govern favorable, no és tan clar com ve defensant DA. “No et diu ni sí ni no ni tot el contrari”, ha indicat, tot posant una pregunta i una resposta: “Puc fer un heliport? Sí, però et costarà molt car”. La representant de PS+I al comú escaldenc ha resumit que “diem no a un heliport en aquest lloc perquè el cost econòmic serà molt elevat i no tenim la justificació econòmica de tenir una massa crítica de persones que l’utilitzin regularment per fer front a les despeses que generarà”.  

Per la seva banda, el primer secretari de la formació ha volgut destacar “l’enorme preocupació” pel “continu procés d’improvisació de DA”, del qual el projecte de les Tresoles és només, ha lamentat, el darrer exemple. “Sembla mentida que hi hagi temes que encara no s’hagin tancat però que es presentin davant la ciutadania. Una forma que es veu amb altres projectes com The Cloud o l’estació d’autobusos”, ha manifestat Rios.

PS

TOTES LES NOTÍCIES