El projecte ‘Everest Base Camp 2014’ entrega 1.050 euros a la fundació Muntanyencs per l’Himàlaia

Els impulsors del projecte Everest Base Camp 2014 de l’associació Jo, esportista solidari, han fet entrega, aquest dissabte dels diners que han recaptat per a la fundació privada Muntanyencs per l’Himàlaia. Aquests diners s’han recaptat amb diverses accions com la pedalada solidària o la venda de marxandatge, però la idea és que fins al moment del trekking solidari es continuïn fent accions per recaptar més fons. La directora de Muntanyencs per l’Himàlaia, Ester Segura, ha explicat que els diners es destinaran al projecte Kailash d’apadrinament i educació de nens de les regions muntanyoses de l’Himàlaia.

L’impulsor del projecte Everest Base Camp, Carles Castelló, i el president de l’associació Jo, esportista solidari, Jaume Valls, han entregat els diners recaptats per a la fundació i han explicat perquè han decidit donar-los aquest suport. Castelló ha indicat que tot va començar perquè tenien la idea de fer un trekking a l’Himàlaia, però no volien fer-ho sense aportar cap valor afegit, com qualsevol turista, sinó que volien donar-hi un altre significat i aportar un punt solidari. Es van posar a buscar algun projecte interessant amb el que participar i així van trobar l’associació Muntanyencs per l’Himàlaia, que els va entusiasmar per estar impulsada per muntanyencs i pel tipus de projectes que desenvolupen, basats en l’educació.

Des que va començar la col·laboració entre ambdues entitats Jo, esportista solidari ja ha fet una pedalada solidària, ha venut marxandatge per a la causa i ha recaptat en total 1.050 euros. Encara, però, tenen previst organitzar un sopar solidari, destinar la totalitat del que es recapti amb la propera pedalada solidària i també fer algunes curses.

La directora de Muntanyencs per l’Himàlaia, Ester Segura, ha explicat que el que se’ls doni es destinarà al projecte de Kailash, on s’han reformat tres escoles i es dóna acollida i apadrinament a un centenar de nens. Concretament, algunes de les partides pendents que es podrien cobrir amb aquesta aportació són les de compra de vestimenta esportiva per als infants, o la renovació de la cuina, així com augmentar la biblioteca del centre o aconseguir plaques solars per donar electricitat a la sala d’informàtica de l’escola.

Tant els membres de Jo, esportista solidari, com la directora de Muntanyencs per l’Himàlaia s’han mostrat entusiasmats amb aquesta col·laboració, i Castelló ha assegurat que confia que un cop fet el trekking es continuaran trobant projectes per ajudar a la fundació.

TOTES LES NOTÍCIES