El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, ha visitat aquesta setmana les obres de millora de la seguretat viària que s’estan duent a terme a la C-16, al tram Berga-Bagà, i ha anunciat que el Departament duplicarà un nou tram d’aquesta per complementar el projecte de formació del tercer carril reversible, actualment en redacció. La duplicació afectarà un tram de 6,5 km entre el final de l’autovia existent i fins a apropar-se a Cercs. Sobre les obres actualment en execució, Vila ha avançat que la previsió és que acabin a finals de gener.
 
Actualment està en redacció el projecte constructiu de formació d’un tercer carril central reversible entre Berga i Bagà. Aquest tercer carril es formarà mitjançant una màquina de transferència, que desplaçarà transversalment la barrera de formigó que separa els sentits de la circulació per permetre la formació de dos carrils al costat dret de la carretera per facilitar la circulació de sortida cap a la Cerdanya i, en els dies de retorn a Barcelona, formar els dos carrils al costat esquerre.
 
El primer tram, de 6,5 km, entre el final de l’autovia existent i fins a apropar-se a Cercs (pk 103) presenta unes condicions de terreny que fan possible projectar una duplicació de la carretera actual, incloent el túnel de Berga. Per aquest motiu, el Departament de Territori i Sostenibilitat incorpora al projecte la duplicació d’aquest tram. Així, es formarà una autovia de velocitat 80 km/h. A la resta (13,5 km) s’eixamplarà la plataforma per encabir el tercer carril reversible amb la mitjana mòbil.
 
El cost total de l’obra serà d’uns 140 MEUR. El conseller Vila ha explicat avui que la previsió és acabar la redacció del projecte durant l’any 2016 perquè les obres es puguin executar a partir del 2017.
 
Recta final de les obres de millora de la seguretat viària
 
Les obres de millora de la seguretat viària entre Berga i Bagà, que van començar l’agost, estan ja en una fase molt avançada d’execució. Els treballs, amb un pressupost de 3,55 MEUR, abasten uns 20 km entre Berga i l’inici de la concessió del túnel del Cadí, a Bagà. Afecten els termes municipals de Berga, Cercs, la Nou de Berguedà, Guardiola de Berguedà i Bagà.
 
La carretera, que discorre per un terreny d’orografia accidentada, té en aquest àmbit una calçada única, amb un carril per sentit i trams de carril addicional per a l’avançament de vehicles lents. Registra un trànsit elevat, d’uns 12.000 vehicles diaris, amb puntes de trànsit més elevades durant els caps de setmana. Fins ara s’han realitzat ja les modificacions en el traçat en planta, un reforç general del paviment i la millora del peralt en corves.
 
En aquests moments s’està executant la formació d’un zebrat central (amb ressalts inversos) al llarg de 2,8 km i la resta de pintures i marques viàries. També està en execució la millora de la senyalització vertical, la formació de cunetes formigonades i la protecció de talussos.
 
Obra pendent
 
La fase final d’aquestes millores serà la col·locació d’una barrera metàl·lica central per separar els dos carrils de baixada del de pujada en un tram d’1,3 km al sud de Cercs. En aquest tram es mantindrà el carril de baixada, de 3,5 metres, mentre que els dos carrils de pujada tindran una amplada de 3,2 metres. Aquesta barrera metàl·lica, que se situarà en un tram de revolts entre el túnel de Berga i el túnel de Cercs per evitar la invasió del sentit contrari, serà de 60 cm d’alçada per facilitar la visibilitat.
 
També està pendent d’execució la millora de l’accessibilitat en l’enllaç Berga Nord, amb la creació d’un nou carril d’incorporació, i la millora de l’accés  a la Nou de Berguedà.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada