El primer bus híbrid d’Andorra permetrà estalviar fins a un 15% de combustible

bus-hibridEl ministre d’Administració Pública, Transport i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, el representant del Consell d’Administració de la Cooperativa Interurbana Andorrana, Joan Ros, una responsable d’una entitat finacera, i el responsable de Garatge Nogreda, Manel Picart, han estat els encarregats de presentar, aquest dimarts al matí al Parc de la Mola d’Escaldes-Engordany, el primer autobús híbrid d’Andorra, que circularà per la línia L1 que uneix Escaldes i Sant Julià. Aquest innovador vehicle, que ha estat impulsat de forma privada per la Cooperativa Interurbana Andorrana i que ha comptat amb el finançament especial duna entitat financera, “permetrà reduir en un 15% el consum de combustible “, tal com ha indicat Joan Ros. Per la seva banda, Jordi Alcobé ha destacat la voluntat del sector privat de col·laborar en una nova forma de mobilitat sostenible i ha agraït als impulsors d’aquest nou autobús “la capacitat, valentia i empenta per avançar-se als esdeveniments”.

Durant l’estrena, el representant del Consell d’Administració de la Cooperativa Interurbana Andorrana, Joan Ros, ha detallat que amb aquest nou vehicle “s’aconseguirà una reducció del consum de combustible de fins a un 15%”. A més, Ros ha destacat que aquesta iniciativa no respon únicament a qüestions mediambientals, ja que tal com ha indicat, amb aquest nou sistema de mobilitat sostenible “ens equiparem amb altres empreses que ja treballen amb aquesta tecnologia i a més descobrirem la rendibilitat i l’adaptació a la circulació per Andorra d’aquest tipus de vehicles”.

Quant a les expectatives de futur, Ros ha comentat que “de moment començarem amb un únic autobús i en funció dels resultats d’explotació decidirem”, ja que tal com ha detallat, “les empreses han de mirar pel medi ambient, però també s’ha de veure si la iniciativa és sostenible des d’un punt de vista econòmic”.

Per la seva banda, el ministre d’Administració Pública, Transport i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, ha celebrat aquest nou sistema de circulació i ha destacat “l’esforç i la valentia” de la Cooperativa Interurbana Andorrana per oferir “un vehicle amb zero emissions, gens sorollós i, per tant, molt més integrat amb l’entorn”. Alcobé ha aprofitat per recordar que tot i la gran inversió que requereix un autobús elèctric, “aquesta iniciativa ha estat purament privada” i ha afegit que “amb iniciatives com aquesta es demostra la voluntat que existeix des del sector privat per col·laborar amb la millora del transport públic del país”.

En relació a les futures concessions de transport públic que s’efectuaran durant el semestre vinent, el ministre d’Administració Pública, Transport i Telecomunicacions ha assegurat que “aquest tipus de vehicles serà la línia a seguir en les futures concessions”, ja que “des del Govern es pretén que l’autobús elèctric es desmarqui com un element pioner i diferenciador”. En aquest sentit, Alcobé ha anunciat que “des de l’Executiu s’està treballant en un pla molt ambiciós en favor del cotxe elèctric”, ja que tal com ha assenyalat, “les dimensions d’Andorra són ideals per a la conducció que ofereixen aquests tipus de vehicles i creiem que suposaria un salt qualitatiu”. “Volem apostar fermament per aquesta tecnologia”, ha admès.

Text i foto: ANA

4 comentaris

  1. A L’ poblacio d’ Avia, Berguedà també volen estalviar, i surt mes cart les estovalles que no pas el marisc…

  2. El que han de fer és canviar-los tots. Ridícul posar només un bus. I a més, això, a l’usuari no se’l té en compte: cal un bitllet assequible, com a tot arreu. I la parafernàlia del banc, millor no diguem res.

  3. …tot i que dubto que els usuaris arribin a gaudir d’un estalvi del 15% en el preu del bitllet…bona iniciativa, pero un bus ‘ecologic’ buit potser no és el millor estalvi energetic

  4. Molt bona iniciativa, SI SENYOR!!!
    També seria interessant retirar de la via pública aquells busos (que n’hi ha uns quants) que treuen més fum que 100 cotxes junts.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.