Típic de les regions càlides, els orígens del préssecs els hem de buscar a l’Àsia. Als nostres mercats els solem trobar a partir del maig i habitualment procedeixen de València, Sevilla o Huelva. Al juliol arriben els de les províncies de Barcelona i de Tarragona, juntament amb els de Múrcia i Extremadura. Els de setembre són de Lleida i de l’Aragó.

Una de les principals qualitats del préssec és la riquesa en carotens, interessants antioxidants que aporten beneficis al nostre organisme d’entre els quals: bona salut de la vista i de les artèries,bon estat de la pell, de les genives i del cabell.

La quantitat en aigua també és important, amb una proporció de prop de 88 grams per cada 100. Aquesta dada indica que el préssec és un aliment diürètic i poc calòric: 46 calories

A la vegada, el préssec és ric en minerals, especialment en potassi, fòsfor, magnesi, zinc i seleni. El potassi és un mineral que ajuda a mantenir en el nostre organisme l’equilibri en aigua, un fet interessant per evitar l’excessiva retenció de líquids. També és necessari en la generació i transmissió del impuls nerviós.

El fòsfor i el calci són importants en època de creixement, ja que contribueixen en el desenvolupament ossi.

Pel que fa al magnesi, es tracta d’un mineral que actua en l’estabilitat del sistema nerviós.

A la vegada, el préssec té un alt contingut en fibra, component que facilita la regulació del trànsit intestinal.

Per la seva composició, el préssec és una fruita indicada per a tothom. Malgrat la seva dolçor, la quantitat de sucres que conté no és molt elevada, fet que es tradueix també en la poca aportació calòrica del préssec.

El préssec, ric en vitamines i en carotens

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada