La màgia de la cosmètica està en l’impacte que transcendeix la pell, el que és capaç de causar-nos a l’interior al sentir-nos millor amb el nostre exterior. En aquest sentit, el perfum té el poder de crear un efecte positiu en nosaltres i millorar l’autoestima, quan notem que una combinació aromàtica és capaç de transmetre uns valors que no són tangibles. A continuació, ens endinsem en el curiós tàndem del perfum, l’autoestima i les emocions. En aquesta entrada revelem el poder emocional dels perfums.

L’esclat emocional de les aromes

Com assenyala un estudi de la Biblioteca Nacional de Medicina dels Estats Units, esmentat per Loewe, sobre les aromes i els olis essencials: “una olor agradable et pot posar de molt bon humor tot el dia”. Per això, aquests cosmètics “s’utilitzen per a ajudar les persones a relaxar-se de l’estrès i l’ansietat”. Així, tant cosmètics com olis essencials actuen com una teràpia personal, capaç de fer-nos sentir més forts i vàlids per a aconseguir qualsevol cosa que vulguem.

Les fragàncies més poderoses

Entre tots els perfums que ofereix el mercat de la cosmètica, cal destacar el poder emocional que tenen les fragàncies afruitades. Les aromes del préssec, les maduixes, les cireres o la poma, com indica Loewe, aconsegueixen traslladar-nos a l’univers emocional del període estival (per a molts l’etapa de l’any més repleta de felicitat). Les notes de cítrics com la taronja i la llimona aconsegueixen un plaer immediat, aconseguint augmentar la confiança i reduint els nivells d’ansietat. Per això, són molt recomanables per a sumar seguretat en trobades professionals.

L’altre gran grup de fragàncies que transformen el nostre interior són les afustades, formulades amb ingredients com l’ambre, el cedre i amb notes especiades com la canyella. A l’evocar la naturalesa, aconsegueixen un efecte reconfortant en nosaltres, transportant-nos a escenaris de tranquil·litat i pau. Actuen amb molta eficàcia a la tardor i a l’hivern i el seu esclat aromàtic ens remet a moments feliços, encara que pertanyin a un passat llunyà com la infància.

Algunes propostes molt interessants….

Solo ella de Loewe, és un eau de parfum fresc, basat en el poder dels contrastos i amb una concentració del 20% d’olis essencials. Les fustes blanques, la vainilla, l’ambre i el cedre col·lisionen amb el concorde floral (dominat pel gessamí de sambac i la flor de taronger) i es fonen amb les notes de la poma, el préssec i la taronja amarga.

La Nuit Trésor Musc Diamant, de Lancôme. La seva sensual aroma barreja les notes de gerd fresc, vainilla i olíban, en un halo d’essència de rosa negra intensa. El toc afustat de la fragància s’aconsegueix amb les notes d’almesc i el gourmand oriental. El seu preu: 77€/50 ml

Twist, de Miu Miu. Especialment inspirada en la dona moderna i glamurosa, aquesta fragància combina l’assertiu de Vert de Bergamota amb la flor de Poma en les seves notes de sortida, en el cor, la fusta de cedre i l’ambre rosa. El seu preu: 81€/50ml (Disponible a partir de març).

Pure XS For Her, de Paco Rabanne, és un perfum oriental floral, dominat per dos concordes principals: el ylang ylang en contacte amb la vainilla i les crispetes cruixents. La fragància, que es presenta com una explosió ultra magnètica de sensualitat, es combina amb la vainilla en la revelació de l’instint carnal. El seu preu: 106€/80ml

Orange Bitters Cologne, de Jo Malone, és una fragància que suggereix calidesa a l’hivern amb una mescla explosiva de taronja dolça i mandarina madura, un toc final de taronja amarga, sobre una base de sàndal i ambre amb notes de pruna rica. El seu preu: 110€/100ml

Tommy Girl Now, de Tommy Hilfiger, és una fragància de fruita i floral que combina la menta verda, la mandarina i les notes de lligabosc i de magnòlia. El toc final d’almesc i de caixmir. El seu preu: 50€/100ml

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada