Amb  el Nadal ja damunt tornen a sorgir els mateixos problemes. A més dels clàssics assumptes de la quantitat de menjar que arribem a ingerir durant aquests dies, hi ha la qüestió dels regals.

Com des de fa alguns Nadals es va anunciant, les compres en línia són cada vegada més freqüents en aquests dies. Què és el que ens mou a la xarxa quan fem les nostres compres? Segons un estudi anomenat “Observatori sobre hàbits en eCommerce”, elaborat per Trusted Shops en col·laboració amb Alpha Reserch, el que més valoren els internautes són les opinions d’altres usuaris que ja han comprat el producte. El 96,4% diu que quan compra a la xarxa normalment busca les opinions. D’aquests, un 45,1% diu fer-ho sempre mentre que el 51,4% afirma que només ho fa en ocasions.

La següent qüestió que hem de plantejar és com afecten les opinions a la compra. Afirma el mateix estudi que les bones opinions influeixen de manera positiva en el 58,7% dels compradors. D’altra banda el 25,3% diuen que per a ells les opinions no són determinants en el moment de la compra. Finalment, són un 16% els que es deixen influir fortament per les opinions negatives.

Com podem comprovar per tant, les opinions importen. De fet aquesta afirmació és tan evident que fins a la pròpia Amazon ha estat acusada en diverses ocasions de pagar a redactors externs a la seva signatura perquè donessin opinions favorables als seus productes i així incentivar el consum. De la mateixa manera, en les campanyes electorals nord-americanes, hi ha grups de persones que es dediquen a puntuar negativament els llibres dels rivals en la mateixa Amazon per evitar que apareguin a les llistes i siguin comprats.

Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada