El ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, han presentat aquest divendres el nou web de turisme d’Andorra que permet planificar el viatge abans de l’arribada en funció de les necessitats dels turistes i adreçar diferents missatges segons el mercat al que es dirigeixi. Budzaku també ha destacat la possibilitat d’interactuar a través de les xarxes socials per compartir experiències i informar-se sobre les valoracions d’altres visitants. El proper pas, com ha reconegut el ministre, és poder fer una venda dinàmica directament des del web www.visitandorra.com perquè el turista pugui adquirir els paquets personalitzats amb l’allotjament escollit, les activitats que vol realitzar, etc, abans de la seva estada. L’objectiu, ha dit Camp, és poder-ho tenir per a la propera temporada d’hivern. El cost del nou web és de 385.000 euros, segons ha informat el ministre.

El nou web de turisme d’Andorra www.visitandorra.com inclou més de 2.300 referències entre comerços, allotjaments turístics i activitats diverses que es poden realitzar al Principat. L’objectiu és centrar la promoció de l’oferta turística del país durant tot l’any per desestacionalitzar les visites i incrementar el nombre de turistes, així com allargar la seva estada.

Entre els aspectes més destacables, com han ressaltat el ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, hi ha la possibilitat de planificar el viatge abans de la visita i d’interactuar a les xarxes socials, on els usuaris poden compartir el seu viatge, consultar les opinions d’altres usuaris, etc. A més, el web està disponible en quatre idiomes i properament se n’incorporaran dos més amb la qual cosa es podran adreçar missatges i ofertes diferents per als diferents mercats. És el cas, com han explicat Camp i Budzaku, de les properes campanyes de primavera i estiu. Mentre que la primera es comença a comunicar el 15 d’abril als mercats de proximitat, el 15 de maig ja es comunicarà la campanya d’estiu als mercats més llunyans, on la preparació es fa amb més temps.

‘El perfil de visitants és molt variat durant tot l’any i aquesta oferta s’adaptarà a cadascun d’aquests turistes’, ha resumit Camp.

El nou web s’inclou dins l’estratègia digital que va començar amb els microsites i que també ha provocat canvis en les xarxes socials amb la creació dels perfils d’ @andorraworld. En aquest àmbit també s’està treballant per adaptar el web als telèfons mòbils i les tauletes i s’han desenvolupat dues aplicacions de guies turístiques a les que en un parell de mesos s’hi podrà afegir una altra aplicació amb rutes que es poden seguir amb GPS.

Un altre repte que es vol assumir properament és la possibilitat de reservar i comprar l’estada directament des del portal de visitandorra.com. Camp ha indicat que els microsites ja disposaven d’un motor de reserves que enllaçava amb els webs de Vallnord i Grandvalira per als paquets d’esquí i amb Hotelopia per als que optaven únicament per reservar l’allotjament. ‘Fins que no tinguem un motor més ampli i sofisticat mantindrem aquests’, ha apuntat el ministre.

La previsió és anar cap a una ‘compra dinàmica’, ha apuntat, on l’usuari pugui escollir entre les diferents ofertes i pugui fer una compra global amb totes les opcions desitjades. ‘Però que no es trobi paquets tancats, sinó que esculli cada turista’, ha matisat.

El responsable de turisme ha afirmat que estan treballant per fer possible aquesta acció i que esperen que es pugui posar en marxa per la campanya d’hivern de l’any vinent.

El cost del web és de 385.000 euros i tot i que per si sola no farà créixer el nombre de visitants ‘ajudarà a complir els objectius que ens fixem a cada campanya’, ha manifestat.

D’altra banda, Camp ha informat del balanç de visites del 2012 amb 7.900.440 persones que han passat pel Principat; 5.662.501 excursionistes i 2.237.939 turistes.

 

turismeEl Cirque du Soleil present en la campanya de primavera

La campanya de primavera ja inclourà la comunicació de l’espectacle del Cirque du Soleil, com ho fa també el web visitandorra.com. De fet, Camp ha explicat que part dels recursos de la campanya de primavera i de la d’estiu es destinaran a promocionar aquest esdeveniment.

El ministre ha desvetllat que la setmana vinent mantindran converses amb els operadors turístics que porten visitants a la Costa Brava per oferir estades al Principat per gaudir de l’espectacle. També s’està parlant amb els hotels del país per saber com volen comercialitzar l’oferta.

De moment, ha reconegut el ministre, hi ha uns 350 establiments adherits a la campanya de primavera i esperen arribar als gairebé 400 com els del mes de novembre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada