El nou marxandatge de la Casa de la Vall vol captar el públic infantil i donar presència als artesans del país

La Casa de la Vall ha presentat aquest dilluns la primera línia de marxandatge que ha posat a la venda, que consta de peces senzilles com tasses, imants, llibretes, didals o postals, amb motius relacionats amb l’edifici i els seus símbols. La subsíndica general, Mònica Bonell, ha explicat que s’han elaborat diversos productes pensats per a públic infantil, perquè creuen que poden tenir sortida entre el visitant sènior, que és el més nombrós. A més, ha destacat que han comptat amb la col·laboració del Taller Xeridell, i que s’ha creat un espai per tal que els artesans d’Andorra puguin posar a la venda els seus treballs relacionats amb la Casa de la Vall. El pressupost que s’ha destinat el projecte ascendeix a 10.000 euros, i s’espera obtenir un retorn entre 3.000 i 6.000 euros, tenint en compte que la Casa de la Vall té 24.000 visitants anuals.

La Casa de la Vall té a la venda des d’aquest dilluns diverses peces de marxandatge amb motius relacionats tant amb l’interior com amb l’exterior de l’edifici: tasses, didals, imants, postals, llibretes, quaderns per pintar i llapis; amb l’objectiu de ‘comunicar d’una manera diferent la institució’. Concretament, s’han utilitzat frases del Manual Digest, que s’han traduït al castellà, l’anglès i el francès, detalls arquitectònics, així com el lema de l’escut andorrà.

El Consell General ha volgut incidir especialment en productes adreçats a infants, ja que la major part dels visitants són gent gran que pot pensar en endur-se un record per als fills o néts. Està previst que en breu s’incorporin dos elements més: uns retallables per a infants, i una guia actualitzada de la Casa de la Vall.

També s’ha volgut implicar al màxim el taller Xeridell de l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell, que ha elaborat els llapis, ha participat en els treballs de serigrafia i s’ha encarregat del paper d’embalatge.

A més, s’ha volgut donar cabuda a artesans del país, començant per l’artista Anna Mangot, que ha elaborat mocadors, braçalets i ventalls amb referències als Pareatges i a les grandalles. La subsíndica general, Mònica Bonell, ha explicat que aquestes peces estan exposades en dipòsit i el que s’obtingui per les vendes serà per als artistes, que aniran canviant periòdicament per tal que hi hagi més varietat.

El pressupost que s’ha destinat al marxandatge és de 10.000 euros, i de moment s’han fet tiratges ‘molt prudents’. Igualment, la previsió que s’ha fet és d’obtenir uns 3.000 euros d’ingressos, tot i que si es basen amb les estadístiques, si un 10% dels 24.000 visitants fessin una despesa mitjana de 3 euros, es podrien aconseguir més de 6.000 euros anuals. La intenció és que de cara l’any vinent es destinin entre 3.000 i 6.000 euros a crear nous productes de marxandatge, per tenir cada cop més varietat.

TOTES LES NOTÍCIES