El nou Cirque du Soleil canvia les dives per les grans veus masculines dels darrers 50 anys

Quan una cosa funciona, no la toquis. Aquest és el concepte defensat pel ministeri de Turisme i per Andorra Turisme per al nou espectacle del Cirque du Soleil d’aquest estiu. Ara bé, alguna cosa ha de variar per tornar a cridar l’atenció dels qui ja van assistir a ‘Diva’, la proposta més musical i menys de circ de la companyia canadenca, en els sis anys que fa que té presència a Andorra. De tot plegat, n’ha sortit ‘Rebel’, que canvia les dives de la música pels ‘divos’. En d’altres paraules, per les grans veus musicals masculines dels darrers 50 anys de la història de la música.

De nou, com ja va passar el dia que es va presentar ‘Diva’, encara no es poden confirmar els noms dels artistes escollits, ja que s’està negociant el tema dels drets d’autor amb discogràfiques i mànagers, ha informat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, però sí que ha avançat que s’escolliran aquelles grans icones “rebels” (com diu el mateix nom de l’espectacle), amb “un punt provocador, diferent i inconformista”. Un d’ells molt probablement serà Michael Jackson, tot i que el Cirque du Soleil ja li dediqui un espectacle exclusiu a Las Vegas, ha avançat el director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres.

I malgrat aquesta actitud de rebel·lia, ha afegit el ministre de Turisme, Francesc Camp, l’espectacle i les cançons escollides giraran entorn de la temàtica de l’amor.

De nou, la veu i música seran en directe i es combinaran amb xous acrobàtics. Un d’ells serà exclusiu a Andora “i no s’ha provat a d’altres llocs”, ha avançat Torres. Ja l’estan treballant.

La nova proposta del Cirque du Soleil es repetirà en 22 espectacles que tindran lloc del 29 de juny al 28 de juliol. Durarà al voltant de 60 minuts, amb una animació prèvia.

Pel que fa al pressupost, serà similar al de l’any passat i girarà entorn dels 2,6 milions d’euros, dels quals 275.000 es reserven a abonar els drets d’autor.

La problemàtica amb els hotelers, solucionada

Andorra Turisme torna a apostar aquest any per tenir més aforament de pagament que gratuït, amb una proporció de 2.908 persones i 2.092 respectivament. Dins les entrades de pagament, i això sí que és novetat, hi haurà preus diferents en funció de la visibilitat. És a dir, als qui paguin per estar davant de l’escenari els costarà 22 i 25 euros en funció de si l’actuació és entre setmana o cap de setmana, i als qui paguin per estar a les zones laterals els costarà 20 i 23.

D’aquesta manera, ha assegurat Budzaku, queda solucionada la problemàtica amb els hotelers que es va generar l’any passat. El sector es queixava que les entrades que ells podien vendre tenien menys visibilitat que les que venia Andorra Turisme. A l’haver-hi dos preus, les diferències quedaran clarificades. S’han mantingut reunions amb els hotelers i encara se’n preveuen més, ha desvetllat el màxim responsable d’Andorra Turisme. “Vam detectar un problema i hem trobat la solució”, ha manifestat.

Budzaku ha tornat a demanar “la màxima implicació” dels hotelers per vendre les entrades, al voltant de 110.000, comptant les gratuïtes i les de pagament.

TOTES LES NOTÍCIES