Andorra Telecom patrocinarà la tecnologia que oferirà el Museu Carmen Thyssen Andorra als seus visitants. La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, el director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal i el director artístic del Museu Carmen Thyssen Andorra, Guillermo Cervera, han comparegut aquest dilluns davant els mitjans de comunicació per presentar l’acord de patrocini entre el Museu i la companyia de telecomunicacions. Amb aquest acord, Andorra Telecom esdevé el patrocinador principal del Museu Carmen Thyssen Andorra, que obrirà portes el pròxim dia 16 de març.

La col·laboració d’Andorra Telecom té com a eixos l’ús de les noves tecnologies per millorar l’experiència del visitant i el vessant més formativa. L’aportació de la parapública és de 75.000 euros per al finançament de quatre pantalles, tres de 46 polzades i una de 52 polzades. El museu proposa com a eina fonamental l’ús de les pantalles digitals interactives com una eina essencial per contextualitzar i aprofundir en les obres i per potenciar les sessions educatives.

Les pantalles interactives es trobaran tant a la mateixa sala d’exposicions com a l’espai Edu Carmen Thyssen. Aquesta sala pedagògica preveu integrar-se plenament en els programes i activitats dels diferents sistemes escolars del país així com de la Universitat d’Andorra. En aquests moments el museu ja té previst un projecte de visites dinamitzades i talllers per treballar amb grups d’infants.

La ministra Olga Gelabert ha expressat que Andorra Telecom és el soci perfecte, perquè comparteix, igual que el Museu Carmen Thyssen Andorra, l’interès per la tecnologia lligada a la pedagogia i a la divulgació. Gelabert ha subratllat que les pantalles tàctils representen un atractiu a l’oferta del museu, especialment per als visitants més joves als quals els dóna l’oportunitat de contemplar l’art des de noves perspectives, en un llenguatge actualitzat i més atractiu.

Per la seva part, el director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal, ha destacat que l’oferta del Museu s’ajusta a la perfecció al programa de patrocinis que ha posat en marxa Andorra Telecom i que té la innovació i la formació com a dos aspectes claus. Nadal ha volgut subratllar igualment la projecció internacional que representa lligar-se a una marca de prestigi i projecció com és Thyssen en un moment en què la companyia comença fer els seus primers passos en el mercat internacional.

El director artístic del Museu Carmen Thyssen Andorra, Guillermo Cervera, ha explicat que amb aquestes pantalles interactives d’alta definició, l’espectador pot interactuar d’una manera individual i única amb les obres i permet al visitant experimentar a través de les tauletes amb cada detall dels quadres exposats en el Museu.

1 comentari

  1. Que andorra telecom, subvencioni el museu Thyssen amb 75.000 euros , ho trobo de molt mal gust i vergonyós. I després preteneu fer nos pagar a les empreses 18 euros de cotització mensual , per el nou router, i als particulars 2 €. Feu pena.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada