El musclo té un contingut nutricional interessant, amb les vitamines i els minerals com a principals qualitats. A més a més, aquest mol·lusc és ric en greix poliinsaturat, especialment del grup Omega-3, que es troba, principalment, en el peix blau, els fruits secs i en l’oli d’oliva.

D’entre els aspectes positius dels greixos Omega-3, podem esmentar la reducció del risc de patir malalties coronàries i l’estimulació de les funcions cerebrals i oculars, entre d’altres.

Com dèiem, el musclo té alts índexs de minerals en la seva composició; en destaca el ferro però també d’altres com el iode, el fòsfor i el calci, que ajuden a mantenir en bon estat l’estructura òssia.

La vitamina B12 és un altre dels components importants del musclo. Aquesta té un paper essencial en el bon funcionament del sistema nerviós, la formació dels glòbuls vermells i per a l’adequat creixement i desenvolupament.

A nivell calòric, per 100 grams de musclos consumits, l’aportació d’energia és de 72 calories. I pel que fa a les proteïnes, una ració de 15 musclos equivaldria al consum d’un bistec, amb la diferència que amb el bistec obtindríem, a més, una quantitat superior de greixos saturats.

Com sabem que els musclos estan en òptimes condicions? D’entrada, quan els comprem frescos a la peixateria, han d’estar tancats. També s’ha de tenir present que com més pesin, millor, perquè això vol dir que conserven més aigua i que estan més frescos.

Si els volem guardar és millor que els posem en un envàs tapat amb un drap humit. No s’hauria de deixar en la bossa de plàstic ni tampoc submergir-los en aigua. Tampoc han de rebre molt de fred i, per això, el millor lloc a dins de la nevera és a la part baixa.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada