Salesforce, l’empresa líder mundial en CRM, ha donat a conèixer les seves previsions de consum per a la campanya nadalenca d’aquest 2018, que als Estats Units comença la setmana d’Acció de Gràcies (quart dijous de novembre) i acaba el dia de Cap d’Any.

El mòbil serà el clar dominador, ja que registrarà més comandes i visites a botigues en línia que qualsevol altre dispositiu. Els ingressos generats durant la campanya nadalenca de 2018 creixeran un 13% respecte a l’any passat, i les recomanacions de producte basades en IA generaran el 35% d’aquests ingressos.

Per obtenir aquestes dades, Salesforce ha monitoritzat l’activitat de 500 milions de compradors en 53 països de tot el món i milers de milions de transaccions realitzades a través de Commerce Cloud, i els ha combinat amb dades del seu estudi anual Shopper-First Retailing.

Les quatre principals previsions de Salesforce per a la campanya prenadalenca 2018

1. El mòbil, el dispositiu més usat per comprar
Durant la campanya nadalenca, per primera vegada, els compradors faran més comandes des dels seus telèfons que amb els seus ordinadors o tablets. Els mòbils representaran el 46% de totes les comandes, desplaçant als ordinadors (44%) i relegant a les tauletes (9%) al tercer lloc:

  • Els telèfons d’acumular el 68% de tot el trànsit a ecommerce aquesta temporada, tot un rècord que reflecteix un augment interanual del 19%.
  • Aquest trànsit arribarà el seu bec el dia de Nadal, data en la qual els compradors utilitzaran el seu mòbil per realitzar el 72% de les visites i el 54% de les comandes.
  • Els enviaments gratuïts seran el més habitual, ja que el 72% de les comandes comptaran amb aquest avantatge, el que suposa un lleuger augment respecte a l’any anterior.

“El mòbil és, sens dubte, l’element més disruptiu del sector retail des de la irrupció de l’ecommerce”, ha dit Rick Kenney, Head of Consumer Insights de Salesforce. “Aquest és l’any en què els compradors es passen al mòbil, utilitzant-ho per comprar més que qualsevol altre dispositiu, i també visitant moltes més webs. Hi haurà més visites a ecommerce des del telèfon durant aquesta campanya nadalenca que en tot 2015. Fins i tot els que vagin als establiments també seran compradors mòbils, ja que el 83% amb edats entre 18 i 44 anys utilitzaran el seu mòbil a la botiga física”.

2. El 40% de les compres es faran durant la Cyber ​​Week
La Cyber ​​Week, el període de set dies que comença el dimarts previ a la festa nord-americana d’Acció de Gràcies i acaba el Cyber ​​Monday, concentrarà el 40% de les vendes digitals de tota la campanya. El Black Friday serà, de nou, el dia amb més compres en línia de tota la campanya, generant el 10% dels ingressos totals de tot el període, mentre que el Cyber ​​Monday contribuirà amb el 8% de les vendes:

  • Els cinc dies de més activitat a les botigues en línia seran, en ordre d’ingressos totals, Black Friday, Cyber ​​Monday, Acció de Gràcies i Cyber ​​Saturday.
  • El dia 2 de desembre ja s’haurà completat el 50% de les compres nadalenques, un dia abans que el 2017.

3. Instagram, la xarxa social que més trànsit portarà a les botigues en línia
Instagram es convertirà, aquest Nadal, a la xarxa social amb el creixement més ràpid en el nombre de visites dirigides a botigues online:

  • El trànsit cap a ecommerce a Instagram creixerà un 51% respecte a l’any anterior, mentre que Facebook patirà un retrocés del 7%. Els continguts de venda online compartits a través de canals socials suposaran més del 5% durant la campanya nadalenca, un 17% més que l’any passat.
  • Els compradors de productes relacionats amb salut i bellesa són els més proclius a navegar des Instagram a una botiga en línia.

4. La IA, element clau per a aquesta campanya nadalenca
Les recomanacions de producte basades en IA presentaran un creixement més gran:

  • Les vendes derivades de recomanacions fetes mitjançant IA creixeran un 25% en comparació de la campanya nadalenca de 2017.
  • Aquestes recomanacions generaran el 35% de les vendes.

“Prop de dos terços dels consumidors diuen que els seus retailers no els coneixen. Però aquells comerços que introdueixin la IA en l’experiència de compra podran entendre millor les necessitats dels clients i aconseguir majors ingressos amb elements com les recomanacions de producte personalitzades”, comenta Kenney.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada