El ministre Alcobé mostra sobre el terreny la seguretat del Roc de Patapou

El ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, ha mostrat aquest dimarts a la premsa el Roc de Patapou, on s’ubicarà el futur heliport nacional.  El ministre ha estat acompanyat dels directors d’Economia i d’Ordenament del Territori, Albert Hinojosa i Esteve Comes, respectivament, el cap de projectes estratègics del  d’Ordenament Territorial, Ramon Reguant, el responsable de transport de mercaderies i de passatgers, Nicolau Obiols, i del tècnic de riscos naturals i accessibilitat, Xavier Planas.

El ministre ha destacat l’elevat grau de seguretat del terreny, avalat per dos informes realitzats en diferent moments per enginyers aeronàutics independents. Ha subratllat que el darrer estudi, sobre el que s’ha basat l’adjudicació, evidencia que el Roc de Patapou compleix amb escreix els criteris establerts en la legislació internacional, assolint una qualificació superior al vuit sobre deu.

Nicolau Obiols ha mostrat que les línies de navegació aèria, paral·leles al vessant de la muntanya i que seran utilitzades per l’aproximació, aterratge i enlairament, no sobrevolen en cap moment sol urbà habitat.

També s’ha incidit en el perill de despreniments. El geòleg Xavier Planas ha destacat que el terreny es troba en zona taronja, una zona que des del punt de vista de l’avaluació de riscos és edificable, i que la major part d’edificis del Solà es troben en terrenys d’aquestes característiques, així com molts del Solà d’Escaldes i d’Encamp. També ha mostrat als periodistes les característiques de la tartera situada darrera el Roc de Patapou, de pedra menuda, així com les proteccions naturals davant eventuals caigudes de rocs. En aquest sentit, el ministre Alcobé ha volgut recordar que l’empresa concessionària s’ha compromès a reforçar aquestes proteccions naturals.

També s’ha volgut respondre a les alertes sobre el perill de despreniments per les vibracions de les aspes dels helicòpters. Els tècnics del ministeri han coincidit en que són freqüents els treballs d’aparells al Solà sense que s’hagi detectat la més mínima incidència.

A preguntes dels periodistes, Ramon Reguant ha aclarit que el terreny del Patapou no ha estat mai rebutjat pels tècnics de l’OACI, sinó que quan l’organisme internacional va realitzar els estudis a Andorra només ho va fer sobre terrenys públics proposats pel Govern i els comuns.

Altres aspectes que han interessat als periodistes han estat els de seguretat davant emergències. Alcobé ha minimitzat que no disposi d’accés rodat, recordant que davant un eventual accident, es molt més segur un terreny ferm i pla que no pas una plataforma a la teulada d’un edifici, subratllant que, a més del telefèric, hi haurà també una escala d’accés. “El primer interessat en la seguretat és el Govern d’Andorra”, ha afirmat taxativament el ministre.

El director d’Economia s’ha referit també al dipòsit soterrat de querosè de 20.000 litres. Hinojosa ha explicat que es tracta d’un carburant de característiques similars al gasoli i que molts edificis disposen de dipòsits de capacitat molt superior.

(Cliqueu sobre la imatge per ampliar-la)

10 comentaris

  1. Ja buscaran arguments suficients per fer l’heliport i que tots siguin possitius. Una altra història seria que un particular qualsevol volguès fer-hi qualsevol cosa. Allà s’hi podria trobar fins a llangardaixos de única espècie de característiques peculiars en una zona de especial protecció per la fauna i flora…

  2. Quan entendrà la gent d’una vegada per totes que no és el Govern el que elegeix el lloc per fer l’heliport. És una concessió, el que vol dir que el Govern es limita a rebre les ofertes i elegir la que més s’adequa a les condicions del concurs. I això sense gastar res. O sigui que són uns privats els que proposen fer l’heliport al roc de Patapou i aquí i no a altre lloc. A vure si debatem amb una mica de coneixement de les coses sinó malament rai!

  3. No entenc els arguments que s’entesten en donar com a vàlids quan no ho són. A tall d’exemple:
    :
    Ara comparen Patapou amb La Comella, quan l’opció més segura i millor valorada és la Bord Vidal, a St Julià. Perquè? Per desviar atenció?
    .
    “Nicolau Obiols ha mostrat que le línies de navegació aèria, paral.leles al vessant de la muntanya i que seran utilitzades per l’aproximació, l’aterratge i enlairament, no sobrevolen en cap moment sol urbà habitat.”
    Em demano quins plànols s’han mirat… O ens prenen realment per idiotes. Aqui és veu clarament que les línies de navegació aèria NO sobrevolen sol urbà habitat. Potser que aquests senyors tenen mapes d’Andorra dels segle XII…
    .
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3503719002680&set=o.163696653688733&type=3&theater

  4. Quin cinisme que mostra aquest xicotet que fa de ministre! Tossut com una mula… És clar que ell viu a Canillo. Observo que allò que era el “oaís de les meravelles” per al Martí Petit mentre era cònsol, s’ha tralladat al goern del país. No ens expliqueu sopars de duro… L’excursió d’avui al Patapou és un contraatac en tota regla i la traducció fefaent de pocs escrúpols. Feu-lo a Escaldes o a Canillo, aquest heliport!

  5. Em podria explicar algu com es que a les fotos no es veu la plataforma d’aterratge que es va fer ja fa un temps?
    Visca els interessos d’alguns!!
    Que suposaria no construir l’heliport en aquest llov? Seguiria tenint un cost 0 per al govern? O potser ara ja es tard per tirar enrere?

  6. Aquesta foto no ten res a veure amb la que ens han enseñat fins ara. El Govern hauria d’informar millo

  7. Realment una imatge val mes que mil paraules

  8. Però si aquí hi cap un portavions! segur que els que es queixen no hi han pujat mai. La veritat és que amb tant merder em pensava que era una latra cosa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.