El millor EcoRallyRACC d’Íngrid Rossell

rossellRepresentant a l’Automòbil Club d’Andorra i amb un Ford Focus 1.0 EcoBoost cedit per Ford Espanya, Íngrid Rossell, fent un compenetrat tàndem amb Eloi Alsina, ha realitzat la seva millor participació a l’EcoRallyRACC, després de tres participacions. La jove pilot andorrana, de 19 anys, s’ha imposat a la categoria ECO2, ha pujat al tercer graó del podi de regularitat, i ha estat la primera dona classificada a la general, en un any en el qual s’ha registrat un nombre molt important d’equips femenins.

Rossell i Alsina han ofert, d’aquesta forma, una excepcional imatge conjunta i han aconseguit l’objectiu principal, que no era altre que mostrar el compromís de l’ACA amb la mobilitat de les persones, en fomentar l’ús dels nous vehicles equipats amb tecnologies dissenyades per estalviar energia i respectar el medi ambient, meta totalment idèntica a la qual persegueix el RACC amb l’organització d’aquest ral·li verd i urbà.
 
Íngrid complia 18 anys el 2013, es treia el permís de conduir i en uns dies signava la seva primera participació a l’EcoRallyRACC, en aquella ocasió amb Esther Farga en el seient de la dreta, sent cinquenes de regularitat. El 2014 repetia participació –sempre amb Ford com a aliat i en aquella ocasió amb Ester Roqueta- sent 9a en aquesta especialitat, i pujava al segon esglaó d’ECO2 i també de la categoria ECOdames. Aquest any, incorporava a Eloi Alsina com a copilot, tot un referent de la regularitat, i el duet funcionava gairebé com un rellotge, i podia pujar al podi final de regularitat just per darrere de Sergi Giralt i Albert de la Torre, tots dos amb Mercedes, guanyant a més en ECO2.

“Aquest ha estat de llarg el meu millor EcoRallyRACC. Els arguments i indicacions de Eloi han estat claus, i nostra compenetració, completa. He après molt i, el millor, és que ens hem anat a casa amb molt bons resultats”. Tan sols el consum ha penalitzat les aspiracions d’aquest equip, que va acabar 11è absolut a la general, després de la suma de regularitat més eficiència. “Malgrat això, el potencial del Focus és molt destacable: Ens vam centrar en la regularitat i descuidar una mica més l’eficiència, però el cotxe tan sols va gastar 13 litres malgrat realitzar més de 200 km. Estem molt satisfets”, explica segura Íngrid, que amb 16 va debutar en competició.
 
Els pilots participants en la versió ‘ECO’ d’aquest ral·li ecològic van fer sis trams: Estanalles, Gallifa i Sant Miquel del Fai durant el matí, i Sant Feliu de Codines, Granera i Montcau a la tarda. En total, 93,78 km controlats, d’una distància total de 237,68 km en creuar la meta a Arc de Triomf de Barcelona, base de la prova.
 
Classificacions del 5 EcoRallyRACC (completes a www.raccmotorsport.cat)
 
Absoluta (Combinació regularitat i consum)
1 Miguel Martín-Josep Ma Carbonell (Mazda 3 2.2) – 7 punts
2-Joan Dalmau-Gerard Farré (BMW 320d Effy Dinamics) – 8 punts
3-Albert De la Torre-Albert Sánchez (Mercedes Benz C220 CDI) – 11 punts
4-Roger Aymerich-Gerard Aymerich (Toyota Yaris) – 12 punts
5-Joan Mussull-Pere Mañero (Mazda 3 2.2) – 13 punts
11-Íngrid Rossell-Eloi Alsina (Ford Focus 1.0 EcoBoost) – 23 punts
 
Regularitat
1-Sergi Giralt-Joan Jordan (Mercedes Benz A200 CDI) – 7,2 punts
2-Albert de la Torre-Albert Sánchez (Mercedes Benz C220 CDI) – 7,4 punts
3-Íngrid Rossell-Eloi Alsina (Ford Focus 1.0 EcoBoost) – 18,0 punts
4-Joan Dalmau-Gerard Farré (BMW 320d Effy Dynamics) – 28,0 punts
5-Miguel Martín-Josep Ma Carbonell (Mazda 3 2.2) – 37,6 punts

TOTES LES NOTÍCIES