nomenEl Govern considera positiu el fet que apareguin alternatives per tal de solucionar el futur de BPA, com ara la de la banca cooperativa Raiffeisen.ad. Tot i això, fins que no en coneguin els detalls no en podrà fer una valoració. En aquest sentit, el ministre d’Afers Exteriors, Gilbert Saboya, que aquest dimecres ha exercit de portaveu del Govern, ha explicat durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres que si el els impulsors de la iniciativa volen presentar-los el projecte, des de l’Executiu els rebran “igual que hem rebut a tots els actors implicats en aquest afer”.

Saboya ha insistit que “a priori no podem fer una valoració positiva o negativa d’aquesta iniciativa ni de cap altra que se’ns pugui presentar”, i que tan sols poden celebrar que apareguin noves alternatives. En aquest sentit, ha fet referència als partits de l’oposició que ja han conegut la proposta, i ha apuntat que la majoria també han valorat positivament el fet però que n’han volgut analitzar amb cura la seva viabilitat abans d’emetre una opinió definitiva.

Tots els grups, menys un, ha assegurat en referència a Socialdemocràcia i Progés (SDP), que ha recordat que “n’ha fet una rebuda entusiasta, dient que per fi hi ha una proposta positiva”. En aquest sentit, ha indicat que “d’un grup que és l’únic que no va votar la llei que permet que avui hi hagi propostes sobre la taula, poques lliçons hi poden haver”.

En relació al calendari establert per l’AREB recentment, que preveu que PricewaterhouseCoopers (PwC) acabi l’auditoria dels comptes de BPA durant l’agost per tal que al setembre es pugui iniciar el procés de subhasta, Saboya ha assegurat que no té constància que no s’hagi de complir. De fet, ha afegit que “ens agradaria que aquests terminis es complissin”.

Tot i això, ha deixat clar que “no s’escatimarà cap recurs ni forçarem cap calendari”, ja que el més important és que es procedeixi correctament a la segregació dels actius i passius lícits dels tòxics. “Si aquest procés necessita dues setmanes més, s’hauran de donar aquestes setmanes”, ja que l’objectiu és que el procés “sigui impecable i que ningú pugui dubtar que la segregació s’ha fet correctament”, ha afegit.

Text: ANA

1 comentari

  1. Señores, ¿No les parece que estan demorando demasiado en la solucion? ¿Cuanto mas tienen que esperar los clientes para saber que pasa con su dinero? Dejen de perder el tiempo y lleguen a la solucion ya.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada