El Consell de Ministres ha aprovat en la sessió celebrada aquest dimecres el Reglament que regula l’organització, el funcionament i les facultats de l’Oficina de Recuperació d’Actius. L’Oficina té com a funcions principals el seguiment i la identificació dels productes d’activitats delictives i d’altres béns o fons relacionats amb el delicte, així com cooperar amb altres organismes estrangers equivalents mitjançant l’intercanvi de bones pràctiques i d’informació amb sol·licitud prèvia.
El reglament detalla les qüestions que tota sol·licitud d’informació tractada o enviada per l’Oficina de Recuperació d’Actius ha de contenir i fixa els terminis per respondre a les demandes d’informació rebudes. La norma estableix igualment les garanties dirigides a la protecció de dades de caràcter personal i la utilització de la informació i es determina els motius per no comunicar la informació sol·licitada.
La creació de l’Oficina de Recuperació d’Actius és conseqüència de la modificació l’any 2013 del Codi de procediment penal amb l’objectiu d’incorporar les disposicions jurídiques previstes a l’Acord Monetari entre Andorra i la Unió Europea.