El Consell de Ministres, a demanda de la titular de Cultura, Joventut i Esports, ha aprovat les modificacions del Reglament organitzatiu de la Comissió d’Accés i Avaluació de la Documentació (CAAD). Aquest reglament entrarà en vigor 15 dies després de la seva publicació al BOPA. De la mateixa manera s’ha aprovat el nomenament dels membres d’aquesta comissió, que ha incorporat a Ricard de Déus com a nou vicepresident.
La comissió està formada per:
Jordi Casadevall Tousseil, secretari general del Govern (president)
Ricard de Deus Proença, coordinador de Patrimoni Cultural (vicepresident)
Susanna Vela Palomares, cap de l’Àrea d’Arxius i Gestió de Documents (vocal)
Virgínia Castillo Sahún, tècnica de l’Arxiu Nacional d’Andorra (vocal)
Carles Babià Soler, professor d’història contemporània (vocal)
Mireia Fernández Llorens, jurista (vocal)
Maria Delfi Cillero Valdevira, economista (vocal)
La modificació del reglament ha permès introduir a les tasques d’avaluació de la comissió la documentació que ha de generar l’administració electrònica i permetrà també ampliar la composició actual de la CAAD amb un tècnic de sistemes de la informació.
Aquesta comissió està encarregada d’analitzar la documentació de l’Administració general, d’assessorar les entitats parapúbliques i les entitats de capital social majoritàriament públic en l’avaluació i la tria de la seva documentació. També s’encarrega d’elaborar i regular els criteris generals d’avaluació i tria de la documentació de l’Administració general, i controlar-ne l’aplicació correcta i d’establir els procediments d’eliminació i els de conservació. D’altra banda la CAAD estableix les taules d’avaluació de la documentació de l’Administració general, identifica les obsolescències de formats de la documentació electrònica i proposa la migració dels formats per a la seva preservació. Finalment estableix els criteris generals sobre l’aplicació de la normativa que regeix l’accés als documents públics.