cinca

El Govern ha decidit comunicar i denunciar al Ministeri Fiscal el possible abast delictiu constatat en la conducta il·lícita reincident i continuada detectada per la Unitat de Comerç i Consum per part de l’explotador d’una pàgina web dedicada a la venda per internetd de produtes d’electrònica. El Consell de Ministres també demana a l’ordre jurisdiccional competent l’establiment d’una mesura cautelar que, amb l’objectiu de preservar els drets i interessos econòmics dels consumidors, impedeixi l’accés a aquest domini.

En el decurs dels darrers 4 mesos, el Servei d’atenció al consumidor ha registrat 19 reclamacions contra el domini d’internet. En totes les reclamacions els denunciants al·leguen el mateix motiu: que l’explotador del comerç virtual ofereix i cobra productes que no acaba lliurant. Aquestes reclamacions de consum es van iniciar durant els mesos de febrer, març i abril, període durant el qual el Servei d’Atenció al Consumidor (SAC) va rebre i tractar tres reclamacions relacionades amb aquest domini web.

Tot i que aquestes reclamacions inicials es van poder solucionar mitjançant la mediació del SAC, en constatar-se que l’explotador del domini web actuava sense gaudir de les preceptives autoritzacions administratives, la Unitat de Comerç i Consum va proposar la incoació d’un expedient administratiu sancionador, per infracció a la Llei de Comerç, en exercir activitats comercials sense gaudir d’autorització. Aquest expedient es troba en període d’instrucció.

Posteriorment, durant els mesos de maig i juny d’enguany,  el SAC ha rebut 16 queixes més, al·legant els mateixos motius que les 3 anteriors reclamacions. Així, l’import total defraudat, resultant de les 19 reclamacions formulades al Servei d’atenció al consumidor ascendeix a 10.314 euros. El comerç virtual de productes d’electrònica, una vegada efectuada la venda, percep de forma íntegra i avançada l’import, però en els casos denunciats no respecta els terminis de lliurament que estableix i publica a la web.

2 comentaris

  1. quies, dubto bastant que sigui … com dius tu, ja que és una empresa que porta molts anys, i de les més complidores i amb més reputació on-line (no treballo per ells, però si et mous una mica per internet, saps que aquesta és de les punteres i no és permetrien tantes reclamacions).

  2. Es … ?
    Indiqueu el nom si voleu prevenir el consumidor. És la millor manera.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada