El Govern ha estat treballant amb el sector de l’automòbil una modificació de l’Impost General Indirecte (IGI) per adaptar-lo a aquesta indústria. I ara caldrà parlar de programes d’ajuts que fomentin, a més de les vendes, la renovació del parc automobilístic en favor de vehicles més responsables amb el medi ambient i amb majors nivells de seguretat. Aquesta és l’aposta, que segons el ministre d’Afers Exteriors, Gilbert Saboya, haurà de fer el Govern en un futur més o menys immediat. Així ho va comentar durant la inauguració de la Fira de l’Automòbil que organitza l’Associació d’Importadors de Vehicles d’Andorra (AIVA), i que ha tingut lloc aquest dissabte al migdia.

El de l’automobilisme és un sector que pateix la crisi intensament, es veu afectat ‘de manera especial’, tal i com reconeix el propi ministre d’Afers Exteriors, Gilbert Saboya. A més, al Govern el preocupa l’envelliment del parc automobilístic i que aquest sigui molt pol·luent i que consumeixi grans quantitats de carburants fòssils. És per això que, un cop completada la reforma de l’IGI, creu que juntament amb el sector, ‘s’han d’articular respostes especialment dirigides a promoure hàbits de consum més responsables’. És a dir, un programa que fomenti la renovació dels vehicles, i que ‘no solament ajudin la indústria, sinó que també tinguin per finalitat promoure comportaments responsables’. En aquest sentit, després de mostrar la seva seguretat en què ‘des de les institucions, les associacions trobaran el diàleg necessari per anar treballant en la possibilitat de trobar mecanismes’ per implantar aquestes mesures, Saboya ha apuntat que aquest ‘consum responsable’ pot anar més enllà dels temes mediambientals i energètics, i també es podrien premiar els cotxes més segurs.

Per la seva banda, la presidenta de l’AIVA, Maite Mas, ha lamentat que les poques ajudes que hi havia pel sector –deduccions de l’Impost d’Importacions per als vehicles menys contaminants- s’hagin perdut amb la implementació de l’IGI. Així, va demanar continuar amb les converses iniciades amb el Govern ‘per no perdre aquests avantatges’. Més enllà d’això, el sector confia en què s’arribaran a acords que ajudin a remuntar les vendes, però entén que ‘no és l’únic’, i que n’hi ha d’altres, com la construcció, que passen per moments encara pitjors.

Aquestes manifestacions han tingut lloc durant la inauguració de la Fira de l’Automòbil que se celebra aquest cap de setmana a l’aparcament del Parc Central d’Andorra la Vella. Mas ha exposat que les expectatives són fluixes i el sector es conforma en poder tancar alguna operació en el marc de la fira. ‘Mantenir les vendes és complicat i difícil’, donat el context actual i la manca d’indicadors que apuntin una millora –per aquest 2013 es descarta una recuperació del sector, i ‘veurem si pel 2014 comença a remuntar una mica’. Per això ‘pretenem que almenys es pugui fer alguna venda’, ha apuntat la presidenta de l’AIVA. Per afavorir-ho, Mas demana al sector bancari ‘més flexibilitat’ a l’hora d’atorgar crèdits, doncs ‘avui és difícil accedir-hi’.

Motocicletes fetes a mida des d’Andorra

En aquesta 28a edició de la Fira de l’Automòbil, patrocinada pel Comú d’Andorra la Vella i Crèdit Andorrà, hi participen una vintena d’expositors, que mostren uns 300 vehicles de totes les marques presents al país. Entre aquests, les diferents novetats del sector. En aquest sentit, Mas ha assegurat que els vehicles elèctrics van en augment i l’aposta passa per ‘donar-los més autonomia’. Pel seu cantó, Saboya ha destacat que les novetats van ‘lligades a viure l’automòbil de manera diferent i no lligat a la velocitat’,un aspecte que creu ‘ha passat de moda’, i ara se centren en la sostenibilitat i les noves tecnologies que permeten viure automòbil diferentment.

Però una de les novetats destacades és la presentada per Alaminos Motos. El concessionari, després de percebre que cada vegada es busquen més les motos costumitzades, personalitzades, ha decidit oferir la possibilitat de construir motocicletes a mida, seguint les necessitats del client. De moment tenen dos projectes en marxa, i la voluntat és créixer. Això sí, és un producte per a la gent amb alt nivell adquisitiu, doncs es necessiten més de 300 hores de feina, i el seu preu puja més enllà dels 20.000 euros, segons ha explicat Josep Alaminos, responsable del concessionari.

Finalment, la cònsol major d’Andorra la Vella, Rosa Ferrer, ha expressat el suport del Comú a la fira, assegurant que ‘mirarem sempre d’estar al seu costat’. Preguntada per la recurrent polèmica cada vegada que es tanca l’aparcament del Parc Central per encabir-hi una fira, la cònsol ha reconegut que ‘es perden places, però a l’entorn n’hi ha moltes i per contra es guanya un atractiu’, doncs la fira és un reclam per conèixer les darreres novetats del sector de l’automòbil en un mateix lloc i porta gent al centre de la capital.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada