El Govern avança cap a l’administració electrònica amb projectes per la signatura digital i el portal d’e-tràmits

cincaEl Govern ha licitat el concurs per l’externalització de serveis de programació i ha adjudicat el concurs per la prestació d’assistència telefònica per la certificació electrònica. Tots dos projectes tenen una relació directa amb la modernització administrativa en què treballa l’Executiu, ja que d’una banda permetran ajudar els usuaris a obtenir la signatura digital i, de l’altra, servirà per iniciar els treballs a nivell de programari en vistes a la futura realització dels tràmits online.

D’una banda, el Govern ha adjudicat la contractació d’un servei d’assistència telefònica per la certificació electrònica a l’empresa Àrea de Suport Andorrà S.L. per un import de 16.926 euros. Per la realització d’aquesta prestació de serveis d’assistència telefònica per la certificació digital durant els sis primers mesos de funcionament, caldrà que s’hagi iniciat el programa de certificació digital. El Govern ja va adjudicar al desembre del 2012 la prestació de serveis de certificació electrònica, comptant amb una quantitat inicial de 4.500 targetes i el suport de prestació de serveis de l’empresa adjudicatària.

D’altra banda, i també en l’àmbit del departament de Sistemes d’Informació, el Govern ha licitat un concurs nacional per obtenir una prestació de serveis que externalitzi diferents tasques de programació. Concretament, la finalitat d’aquests treballs serà, entre altres funcions, fer evolucionar l’actual programari de Tràmits, millorant-lo i iniciant el desplegament cap a la futura plataforma d’E-Tràmits. El concurs nacional permetrà la recepció d’ofertes fins el pròxim 14 de novembre.

TOTES LES NOTÍCIES