La roda de premsa posterior al consell de ministres celebrada aquest dimecres també ha servit perquè el ministre portaveu, Eric Jover, valori l’augment de la pressió fiscal del país, que actualment se situa en el 25% respecte del 24,6% registrat el 2017. En la seva intervenció, el ministre portaveu ha indicat que “s’ha fet una valoració negativa d’aquest lleuger increment”, ja que “no hem superat límits que hem tingut amb anterioritat”. Així, ha posat en relleu que la pressió fiscal suposa la suma de les figures impositives, però “a Andorra tenim una situació molt particular” i, per tant, “no hem de comparar la nostra pressió amb la d’altres països” perquè una gran part no està assumida “ni per les empreses andorranes, ni pels ciutadans residents del país, sinó per aquelles persones que ens visiten i que consumeixen al nostre país”.

Andorra rep a l’any al voltant de vuit milions de visitants que fan despesa en restaurants, botigues, hotels i museus i, en tots aquests tiquets que paguen, hi ha un IGI associat i, aquest IGI, “augmenta la recaptació de l’Estat però no vol dir que estiguem augmentant els tipus fiscals que els hi estem aplicant”. A més, ha ressaltat que al país també s’aplica una taxa al consum del tabac i uns impostos especials associats a les begudes alcohòliques, productes que també consumeixen els visitants quan arriben al Principat.

Per tant, Jover ha incidit en el fet que “la pressió fiscal és una dada important que hem de tenir en compte” però, tot i això, “hem de ser cautelosos amb la interpretació que se’n fa”. Tanmateix, ha manifestat que no s’ha d’interpretar obligatòriament un increment d’aquesta pressió fiscal “com que estem donant més responsabilitat impositiva a les empreses”, sinó que si els seus rendiments econòmics milloren, “poden participar de manera més important en les despeses de l’Estat”. Jover ha finalitzat la seva intervenció en clau positiva argumentant que “tenim uns tipus fiscals molt competitius” que “han de permetre tenir un recorregut molt important i mantenir la competitivitat de les nostres empreses”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada