El Govern amplia la col·laboració amb Google per donar més serveis al comerç

google

El ministre d’Economia, Jordi Alcobé, ha presidit aquest dilluns la presentació conjunta de la iniciativa Actua i de Google dels resultats obtinguts amb el Google Business View, una plataforma virtual que permet una navegació interactiva de 360 graus pels comerços i negocis.

En total s’hi han acollit un total de 1.469 negocis, que representa el 95 per cent del total, un èxit aconseguit en tan sols els nou mesos en que la Iniciativa Actua ha dut a terme el procés d’implementació. L’oferta s’incrementarà però amb tots els museus i monuments d’Andorra com s’ha posat de relleu amb la presentació del tour virtual per la Casa-Museu d’Areny i Plandolit.

La col·laboració del Govern amb Google donarà un nou pas endavant amb la posta en marxa per part de l’empresa multinacional tecnològica del Tour Dash, una iniciativa que permetrà els negocis desplegar dins del mateix Google View panells informatius des dels quals els usuari podrà publicitar els seu productes i ofertes i, fins i tot, realitzar reserves o vendes. El secretari d’Estat per la Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, ha explicat que la Iniciativa Actua ja ha començat a treballar per posar em marxa aquesta iniciativa.

La col·laboració entre Actua i el Govern és en aquesta àrea total. El program manager de Google Suïssa, David Castro, ha explicat que no hi ha precedents al món de desplegament del Business View.  Castro ha detallat les grans possibilitats que brinden els serveis de Google que preveuen integrar-se en les pròpies webs o ser consultades a través de dispositius mòbils i tauletes.

En el mateix sentit s’ha expressat la directora de Polítiques i Afers Públics Sud d‘Europa de la companyia, Bàrbara Navarro, que considera “impressionant” l’esforç d’Andorra per incorporar les noves tecnologies. Navarro ha donat les gràcies als comerciants a la Iniciativa Actua i el Govern per haver fet possible aquesta “fita” i  ha afegit que Google usarà el cas d’Andorra com a “exemple d’èxit” en les seves comunicacions.

La presentació, que s’ha realitzat davant nombrosos representants del sector comercial, ha comptat també amb l’experiència dels representants de dues cadenes comercials de roba que han explicat els avantatges que per als seus negocis ha suposat la presència a la plataforma de Google.

El ministre d’Economia ha volgut agrair tant el suport de Google com la gran resposta dels comerciants. Jordi Alcobé ha estat l’encarregat d’obrir l’acte amb una intervenció en què ha recordat el treball per “posar Andorra en posició de competir en un món cada cop més globalitzat”. Ha lloat els resultats del projecte però especialment pel petit comerç que guanya “visibilitat” a través d’un “aparador virtual”. En aquest sentit, Alcobé ha subratllat que la tecnologia per si sola no és una sector sinó “una fórmula per donar valor afegit als sectors ja existents”. També ha volgut destacat els avantatges que suposarà l’ampliació de la col·laboració amb Google a través de la “interacció” de l’usuari i el negoci amb una fórmula que permeti “contractar, reservar i informar”.

(Foto: S.F.G.)

TOTES LES NOTÍCIES