El Govern agilitza la gestió de residus a través de diverses modificacions reglamentàries

El Govern ha aprovat diverses modificacions reglamentàries destinades a facilitar la gestió de residus, alleugerir la tramitació i abaratir el cost de les fiances, canvis que sortiran publicats la setmana vinent al BOPA

Pel que fa al reglament que regula la gestió dels residus carnis, l’article 6 incorpora la possibilitat de transportar-los al centre de tractament i d’eliminació sense l’obligació de contractar un gestor privat pels animals salvatges procedents de les activitats de recuperació de fauna i per quantitats limitades d’animals procedents de les explotacions ramaderes. No obstant, el trasllat ha de garantir que no es produeixen vessaments dels contingut i la impermeabilitat a l’aigua. La modificació  respon a la petició de l’Associació de Pagesos i Ramaders d’Andorra i el Departament de Patrimoni Natural. Els gestors de residus no disposaven en molts casos de tota la maquinària específica per fer-ne la recollida.

Altres dels canvis obeeixen a la voluntat de simplificació constant dels procediments de l’Administració. Pel que fa al Reglament pel qual es regula la gestió dels residus perillosos, se substitueix el tràmit administratiu de sol·licitud d’inscripció al Registre de Productors de Residus Perillosos per una inscripció d’ofici per aquelles activitats descrites en l’annex del Reglament, evitant un tràmit administratiu addicional a l’hora de la sol·licitud de registre de comerç i indústria. També es simplifica la declaració anual de residus, que a partir d’ara ja no es farà de forma anual, sinó només quan ho sol·liciti l’Administració i es facilita un nou format per al número d’identificació de productor de residus perillosos, que coincidirà amb el de Registre de Comerç i Indústria precedit de les lletres PRP. Aquestes modificacions garanteixen els requisits de la normativa europea en matèria de residus.

El Reglament de Gestors de Residus s’ha adaptat a la gestió actual de residus a Andorra, deu anys després de l’entrada en vigor de la Llei de residus i del Reglament de gestors privats de residus. Aquest reglament deroga el Reglament de Gestors Privats de Residus, per ampliar-ne l’abast tant al sector públic com privat, pel que fa a les condicions de transport i emmagatzematge dels residus.  
Seguint la mateixa voluntat de simplificació dels procediments de l’Administració, s’hi incorpora l’ús de les noves tecnologies (s’està treballant en un programa per realitzar les sol·licituds a distància: autorització, modificació, exportació..) També es preveu la simplificació, tot i garantint la protecció del medi, en l’establiment de les fiances de gestió de residus i l’assegurança dels gestors. Fins ara, la fiança i l’assegurança es calculaven per vehicle i/o tipus de residus i s’havien de modificar cada cop que es volia ampliar un servei (varis cops l’any). Amb la modificació s’estableix una fiança i assegurança única per l’activitat de gestor de residus. L’assegurança s’estableix únicament per temes mediambientals ja que fins ara el reglament també preveia assegurances de responsabilitat civil que es duplicaven amb les assegurances pròpies a les activitats en molts dels casos.

Totes aquestes modificacions han estat presentades, abans de ser aprovades, als representants tècnics dels comuns, de les associacions APAPMA, AGREDA i ACODA i a la Comissió Nacional de Residus.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *