Si hagués de definir quina és la veritable funció de Twitter, les opinions sobre això serien moltes i de diferent naturalesa. Es tracta d’una xarxa social de missatgeria curta en la qual predomina la informació? És una xarxa per la xafarderia o la broma més grollera? Aquestes i moltes més opcions són vàlides i totes depenen de l’ús que fan del programa els usuaris.
Les funcions i utilitats de Twitter no depenen de com va ser concebuda la xarxa social sinó dels interessos dels usuaris. És per aquest motiu que no resulta gens estrany que la firma americana hagi decidit comprar una empresa, Bluefin Lab, que s’encarrega de l’anàlisi dels continguts multimèdia.
Les empreses del sector han vist en els últims mesos com la nova forma de veure la televisió és molt més que una realitat. La multitasca mentre els consumidors estan davant de la caixa tonta ha canviat la manera d’entendre aquest vell aparell. Mitjançant una tauleta, un ordinador o un smartphone a les mans els continguts es transformen en imatges socials.
D’aquesta manera Twitter ha decidit adquirir Bluefin Lab per millorar el seu control sobre les anomenades audiències en línia. Altres gegants com Google amb la compra per 92 milions de Channel Inteligent, ja han dut a terme moviments similars que demostren que el futur de les audiències és a la xarxa.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció