El Funicamp confia superar els 16.000 passatges previstos per la temporada d’estiu

El Funicamp ha venut a aquestes alçades de la temporada uns 10.000 passatges, una xifra que el situa a prop dels 16.000 previstos per tancar els mesos d’estiu. Un objectiu ‘que havíem calculat ambiciosament’, com ha reconegut la responsable de Turisme encampadana, Anna Majoral, i que confien superar. Aquesta setmana, ha admès, s’està vivint la major afluència des del 15 de juliol i esperen que es mantinguin les visites fins al 15 de setembre. De cara a l’any vinent el Departament de Turisme preveu ampliar les activitats de 4×4, pesca i altres productes de lleure sostenible.

Tot i la decisió d’obrir el Funicamp a última hora i la poca promoció exterior que s’ha pogut fer, la directora del Departament de Turisme d’Encamp, Anna Majoral, ha considerat que podran tancar la temporada superant els 16.000 passatges venuts. Una xifra que correspon a l’objectiu fixat al juliol i que ‘havíem calculat ambiciosament’, ha reconegut, però que davant de l’important volum de visitants d’aquesta setmana i dels 10.000 passatges que ja han comercialitzat, segurament quedarà petit.

Des de dilluns, ha indicat la responsable de Turisme, s’han registrat cues i ‘hem fet curt de 4×4’. Pel cap de setmana la previsió també és de màxima ocupació, una tendència que es pot mantenir en major o menor mesura fins a mitjan setembre. ‘Abans hi havia molta gent des del primer dia, ara al juliol hi ha una davallada important i l’activitat s’allarga, fins mitjan setembre hi ha moviment’ ha assenyalat Majoral.

Els motius de l’èxit segons Majoral es podrien atribuir d’una banda a la crisi que fa que els turistes no marxin lluny i els locals es quedin més al Principat, augmentant així les pernoctacions, així com uns preus assequibles i ‘molt atractius’ per donar a conèixer el funicular i les activitats que es fan a la muntanya.

Encara que fins el 15 de setembre no disposaran de les dades segmentades de visitants, el que sí han detectat és que la majoria són espanyols com també que hi ha un increment de públic del país.

 

Més 4×4 i turisme sostenible

De cara a l’any vinent, apunta Anna Majoral, si hi ha la voluntat de donar continuïtat a l’atracció com creu que serà, es podrà tancar la promoció abans i treballar amb els touroperadors que porten turistes a Espanya, per exemple. A més, també s’estructurarà de forma diferent el producte, ajustant els preus als serveis que s’ofereixin però ‘sense que deixi de ser atractiu’, ha matisat.

Pel que fa a les activitats, la primera que es vol millorar és el 4×4 ja que només disposen d’un vehicle amb 35 places que fa tres sortides i ‘de seguida queda petit’, ha considerat la directora de Turisme.

També s’oferiran sortides de pesca en família i/o amb monitors i ‘productes de turisme més sostenible, que és per on intentarem enfocar-ho l’any que ve’, ha resumit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.