El fesol, un llegum ric en carbohidrats

Com la resta de llegums, el fesol destaca per la riquesa en carbohidrats complexos; això vol dir que aporta energia de llarga durada i que ens transmeten sensació de sacietat.

El contingut en proteïnes és també destacable, tot i que si el fesol es combina amb un cereal, per exemple arròs, les qualitats nutricionals d’aquests vitamines augmenten. Això passa amb la resta de llegums, com les llenties.

La fibra és un altre dels components del fesol. Es tracta d’un tipus de carbohidrat que no aporta energia i que, per tant, no té calories, però que acompleix una funció fonamental en el trànsit intestinal i en la neteja del sistema digestiu.

Els minerals també hi són presents, fonamentalment el ferro, el potassi i el magnesi. Atès l’alt contingut en potassi, els fesols són un aliment recomanat per a les persones que pateixen d’ hipertensió

D’altra banda, el fesol és també un llegum calòric. Es calcula que 100 grams de producte aporta unes 300 calories. És una xifra considerable i s’ha de tenir en compte, especialment les persones que pateixen de sobrepres. Paral·lelament, però, atès que es tracta d’un producte molt saludable, el seu consum és recomanable, almenys un cop per setmana.

Recomanable, excepte per a les persones que pateixen de problemes digestius. En aquest sentit, s’hauria de tenir en compte que la pell del fesol pot resultar indigesta i, en aquests casos, és millor consumir-les previ pas pel passapurès. Fets purès, els fesols també són la millor manera de prendre’ls per a les persones que pateixin de flatulència.

Al Vallès Oriental existeix una varietat autòctona, la mongeta del ganxet de Palou.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES