L’edició 2013 del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP) comptarà amb un total de 40 concerts en 20 municipis del Pirineu. Aquestes xifres suposen un creixement respecte a l’edició 2012: sis nous municipis s’han sumat al projecte. Els municipis participants en aquesta edició són: Alp, Alt Àneu, Andorra la Vella, Avià, Bagà, Berga, Beuda, Guardiola de Berguedà, Espot, Estamariu, Esterri d’Àneu, la Massana, Ordino, la Pobla de Segur, el Pont de Suert, Puigcerdà, la Seu d’Urgell, Sort, la Torre de Capdella i Tremp.

La programació del festival d’enguany es dividirà en quatre seccions: FeMAP Concerts; FeMAP Família, que inclourà sis concerts a càrrec del grup de música i dansa Xuriach; FeMAP Local, una secció oberta als ensembles amateurs del Pirineu; i FeMAP Càtedra, dedicada als cursos de difusió de la música antiga i al nou Curs del Festival de Música Antiga dels Pirineus, un curs d’elit dirigit a un grup reduït d’estudiants de cant que treballaran durant cinc dies de forma intensiva un repertori que després presentaran en dos concerts dins de la programació oficial del festival.

Com a l’edició 2012, el festival d’enguany comptarà amb un país convidat que aquest 2013 serà Polònia, gràcies a la col·laboració del FeMAP amb el Ministeri de Cultura de Polònia. Aquesta col·laboració es farà palesa en sis concerts a càrrec dels ensembles polonesos Ars Nova & Subtilior Ensemble i Sabionetta.

De la programació 2013, es destaca el concert d’Accademia del Piacere al refugi de l’Estany Gento, un espai on només es pot accedir en telefèric. D’altra banda, el reconegut contratenor berguedà Xavier Sabata, per primera vegada cantarà professionalment a Avià, el seu municipi natal.

D’altra banda, Albert Recasens, director de La Grande Chapelle, ha explicat ells detalls de la producció pròpia del FeMAP: la recuperació de la Missa Scala Aretina del català Francesc Valls, el manuscrit de la qual es troba a la Biblioteca de Catalunya. Aquesta missa és una obra cabdal de la història de la música a la península i una de les més polèmiques de la història de la música europea, per la seva vinculació política amb la Guerra de Successió i el setge de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada