El Departament de Tributs i Fronteres treballa en la creació de l’Agència Tributària Nacional

El  Consell de Ministres ha aprovat, a proposta del titular de Finances, el programa anual del Departament de Tributs i Fronteres. Jordi Cinca ha destacat que les línies d’actuació bàsiques marcades pel DTF són avançar en els treballs de la creació de l’Agència Tributària Nacional (ATN), la consolidació de la recaptació executiva, la millora en la gestió de l’impost sobre la renda de les persones físiques i el desenvolupament del control intern. El ministre també ha informat que el Govern ha aprovat el Decret del Pla de Control Fiscal per a aquest any que té com a finalitat prevenir i corregir el frau fiscal i que integra les actuacions dels òrgans d’inspecció, gestió tributària, duana i recaptació.

Respecte a la creació d’una Agència Tributària Nacional, el director general del Departament de Tributs i Fronteres, Albert Hinojosa, ha explicat en roda de premsa que el DTF està treballant en l’estudi i el desplegament tant dels aspectes legislatius com dels aspectes tècnics que possibilitin la creació de l’Agència prevista per al 2018.

Hinojosa ha exposat que un dels objectius del DTF és el de consolidar la gestió administrativa del procediment de constrenyiment i la generalització dels embargaments que han de satisfer els deutes tributaris. També ha afegit que a l’embargament de comptes bancaris iniciats el 2016, han de seguir de manera subsidiària, els de salaris, vehicles, crèdits i béns immobles.
També durant el 2017, es preveu la millora en certs aspectes de la gestió de l’Impost sobre la renda de les persones físiques, com ara l’accés informàtic a l’oficina virtual i la millora de la col·laboració social amb els assessors fiscals que permeti més qualitat en la presentació de declaracions per comptes tercers.

El DTF també té previst impulsar el desenvolupament del control intern centrant els esforços en els accessos informàtics del personal del departament i revisant els perfils estandarditzats d’accés a les dades per vetllar pel compliment de la normativa de protecció de dades.

Pel que fa al Decret del Pla de Control Fiscal per al 2017, aprovat avui pel Govern, Albert Hinojosa ha destacat les principals accions que contempla el text respecte als diferents impostos.

En relació a l’Impost General Indirecte (IGI), les actuacions es dirigiran al control dels sectors que incorporen un valor afegit important o repercuteixen en el tipus reduït i suporten l’impost al tipus general. Es prestarà especial atenció a les activitats amb una proporció de valor afegit molt inferior a la del sector i les activitats que tinguin una proporció elevada de valor afegit localitzat fóra del país.

Pel que fa a l’impost sobre la renda dels no-residents fiscals (IRNR), el Pla de Control Fiscal comprovarà que s’apliquen correctament els convenis de no doble imposició que han entrat en vigor i de plena aplicació. Es comprovarà concretament que s’apliquen en rendes compartides com ara les rendes passives.

Quan als Impostos sobre societats i sobre la renda de les activitats econòmiques (IS)/(IAE) es controlarà l’afectació a l’activitat de la deducció per noves inversions, el manteniment de la inversió deduïda els anys anteriors, la deducció per la creació de nous llocs de treball això com el manteniment dels llocs de treball deduïts els anys anteriors.

Les comprovacions en l’Impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) se centraran en les rendes de les activitats econòmiques. De la mateixa manera es comprovaran les rendes en concepte de capital mobiliari (les retencions practicades per les entitats bancàries i financeres i les rendes tractades com a exemptes) i les rendes de capital immobiliari.

Foto: SFG

TOTES LES NOTÍCIES