El crowdfounding més famós del moment

crowdfounding

Internet no ho pot tot. Certament gràcies a la xarxa s’ha aconseguit que per exemple, les mentides que diuen els polítics siguin menys per l’enorme hemeroteca que resulta ser el ciberespai. La xarxa també ha fet possible llançar campanyes de protesta gràcies a la comunicació que es gesta en el món virtual. Amb tot, hem d’abandonar aquesta ficció que internet ens farà més lliures ja que internet és reflex del que som; més o menys autònoms.

Una notícia causava un fort impacte recentment en els mitjans de comunicació. Un sabater Britànic havia publicat una especial campanya de crowdfounding. Segons afirma l’home de 29 anys anomenat Thom Feeney, veient que la situació a Grècia no millorava va decidir crear una campanya de micromeceneazgo a través del portal IndieGoGo. En ella demanava la quantitat de 1.600.000.000 euros per ajudar a reduir el deute de Grècia.

Actualment aquesta campanya que ha comptat amb un important èxit ha recaptat la suma de gairebé 2 milions d’euros, un nombre molt lluny dels diners que necessita el país hel·lè.

La veritat és que aquesta iniciativa divertida, és altament nociva per al problema que s’està bregant entre Atenes i Brussel·les. Amb ella es recreen 2 falses ficcions. En primer lloc es responsabilitza els ciutadans de a peu d’un problema que enfronta estats, bancs i inversors que tenen milers de milions d’euros. En segon lloc es produeix una altra ficció i és que la culpa de la mateixa manera que la solució és o ha de ser compartida per tot el món. Molt lluny de la realitat, en el cas de Grècia i el seu deute hi ha responsables que dubtosament res tenen a veure amb el poble grec.

Per Tecnonews / AMIC – AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada