El Consell General destina 32.715 euros a la renovació del seu web per ‘apropar-se al ciutadà’

web-consellEl Consell General ha presentat aquest dimarts el seu nou web www.consellgeneral.ad amb l’objectiu d”apropar l’activitat parlamentària al ciutadà’. Així ho ha indicat la subsíndica, Mònica Bonell, que ha explicat que en aquest portal es podrà trobar tota la informació pública i al nou portal de Casa de la Vall els continguts més culturals i turístics. Entre les novetats hi ha la presència a les xarxes socials, la possibilitat de rebre demandes d’informació dels ciutadans, un canal de televisió off-line, la subscripció a una newsletter del Consell, un cercador d’informació on-line i en PDF o l’accessibilitat per a dispositius mòbils i per a persones amb alguna discapacitat. Com ha apuntat la subsíndica, la renovació del web ha permès un altre objectiu fixat per la Sindicatura que és que les mateixes persones que treballen al Consell puguin administrar de forma ‘més eficaç’ la informació i els continguts que s’hi publiquen. Els treballs han tingut un cost de 32.715 euros, 10.000 euros menys del previst inicialment perquè la pàgina ja s’adapta als dispositius mòbils i no cal fer-ne una altra versió.

La renovació del web del Consell General ha tingut un cost de 32.715 euros, 10.000 euros menys que l’import pel qual es van adjudicar els treballs a l’empresa Semic, ja que es va preveure una partida per desenvolupar aplicacions per consultar el web des de dispositius mòbils que no ha estat necessària.

Segons ha explicat la subsíndica, Mònica Bonell, el portal del Consell contindrà tota la informació pública de l’activitat parlamentària mentre que el de Casa de la vall, que també s’ha renovat, oferirà informació de caire més cultural i turístic i serà, per tant més visual i estàtica. L’objectiu, ha indicat, és aconseguir una comunicació ‘més directa i eficaç’ amb el ciutadà.

A més, l’eina de gestió del portal permetrà als treballadors del Consell General administrar els continguts i respondre a les demandes dels ciutadans. I és que entre les novetats hi ha la possibilitat de disposar d’estadístiques de les visites per adaptar les informacions en funció de la demanda, un apartat perquè els ciutadans facin arribar les seves preguntes sobre les lleis que es tramiten o l’activitat del Consell, la subscripció al Butlletí del consell i al Diari del Consell, un canal de televisió off line on es podran veure les sessions del Consell i les activitats que s’hi facin un cop acabades o la possibilitat de reservar una visita en el cas del web de Casa de la Vall.

Un altre aspecte que han destacat és l’adaptació del web tant als dispositius mòbils, que fa que es descarti per ara creació d’una aplicació concreta del Consell; com l’accessibilitat per a persones amb discapacitat. També la utilització del software lliure que ha suposat una ‘alta qualitat i seguretat però amb uns costos dels serveis moderats’, ha assenyalat Bonell.

A banda de l’accés fàcil i ràpid a tota la informació (de moment la del darrer any i s’està treballant per incloure-hi la de tota la legislatura); també es vol facilitar el contacte amb els síndics i els consellers de manera que es pot consultar el seu perfil professional i veure la seva activitat a les xarxes socials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *