El comú d’Andorra la Vella posa en marxa un projecte per incentivar els desplaçaments urbans a peu

El comú d’Andorra la Vella vol incidir en els hàbits saludables entre la població i, per aquest motiu, ha posat en marxa una campanya, sota el nom de Metrominut que pretén que es facin desplaçaments urbans a peu enlloc de fer servir el vehicle. D’aquesta manera, s’han instal·lat panells a una vintena de punts, vinils als ascensors públics i es col·locaran deu lones a les obres en què constaran plànols amb la informació del temps que es tarda en anar caminant entre diferents punts.

El conseller de Medi Ambient i Innovació d’Andorra la Vella, David Astrié, ha posat en relleu que de moment la zona sobre la qual es marquen aquests trajectes és la que va de l’Estela al carrer de la Unió, és a dir, d’entre uns deu o vint minuts i que si aquesta proposta té bona acollida s’ampliarà a la resta de la parròquia. “Es tracta d’un plànol senzill, que simbolitza els diferents trajectes i el temps” que cal per cobrir-los, ha explicat Astrié, afegint que s’ha agafat com a exemple els mapes dels metros de les grans ciutats, utilitzant diferents colors per marcar els diferents recorreguts. Aquesta senyalització, tal com ha comentat, ja funciona en d’altres ciutats, com Tolosa o Pontevedra. De fet, Astrié ha destacat que a la ciutat gallega s’han reduït un 30% els desplaçaments en vehicle i s’ha constatat beneficis, fins i tot, per a la salut, amb un descens de malalties cardíaques. A les grans ciutats la mobilitat es divideix en terços, ha afegit, de tal manera que un terç són els desplaçaments en transport públic, un altre a peu i un altre en vehicle particular. A Andorra, ha concretat el conseller, el 60% es fa en vehicle particular i un 20% a peu i la resta en transport públic, amb la qual cosa “hi ha marge de millora” i s’espera que amb campanyes com la que s’ha llençat hi hagi cada vegada més persones que entenguin que per fer alguns trajectes poden anar més ràpid caminant que amb vehicle. 

L’edició dels cartells que s’han ubicat en vint punts (40 en total), els vinils i deu lones han tingut un cost de 2.500 euros, ja que s’ha fet amb mitjans interns de la corporació comunal.

1 comentari

  1. Aquesta mena d’iniciatives queden molt bé de cara a fer-se la foto però res més. A més donen els exemples de Tolosa o Pontevedra on el que realment a contribuït es que s’ha tancat el tràfic rodat a aquestes zones de les que parlen.

    Res d’afrontar el problema real d’un transport públic deficient; evidentment limitat pel volum de passatgers, o de fomentar l’ús privat de la bicicleta elèctrica obligant a les empreses a acceptar per llei que la gent pugi entrar amb elles a la feina o fer un mixt de parking públic / privat petit i distribuït per poder aparcar-les.

    Cap canvi real al model actual a la vista.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.