Després de subvencionar, per un import total de 7.600 euros, 20 projectes impulsats per joves emprenedors durant l’any 2015, el cònsol menor d’Andorra la Vella, Marc Pons, ha detallat, aquesta tarda durant la celebració de la 2a Trobada de joves emprenedors, que en els darrers sis mesos ja s’han atorgat set subvencions i s’han impulsat tres negocis nous. Així, Pons ha explicat que el projecte de subvencions, iniciat l’any 2009, “manté la seva continuïtat” i en aquest sentit ha recalcat que fins a la data ja s’han atorgat més de 50.000 euros en ajudes, gràcies a les quals uns 140 negocis s’han vist beneficiats. Pel que a la conferència ‘Si no et veuen, no et compren: com fer visible el teu propòsit i la teva empresa’ que s’ha organitzat en el marc de la trobada, la ponent, Neus Arqués, ha recalcat que Andorra és un bon país per emprendre, ja que tal com ha indicat, “en tractar-se d’un país petit és molt més fàcil saber on està el teu públic objectiu”.

Fins a set noves subvencions per a joves emprenedors ha atorgat el Comú d’Andorra la Vella en els darrers sis mesos. Així ho ha confirmat el cònsol menor de la parròquia, Marc Pons, durant la celebració de la 2a Trobada de joves emprenedors, que ha tingut lloc aquest dijous a la tarda al Centre Cultural la Llacuna. Així, Pons ha celebrat que el projecte de subvencions per a joves emprenedors, iniciat l’any 2009 i que compta amb un pressupost anual que ronda els 10.000 euros, “manté la seva continuïtat i creixement” i en aquest sentit ha precisat que “fins a la data ja s’han atorgat més de 50.000 euros en ajudes, gràcies a les quals uns 140 negocis s’han vist beneficiats”. A banda de les subvencions comunals, Pons ha recordat que amb les ajudes del Govern i les rebaixes en el percentatge de cotització que ofereix la CASS, sorgeix un escenari en què “la suma de tot fa que sigui més atractiu emprendre”.

Pel que fa a la xerrada organitzada en el marc de la 2a Trobada de joves emprenedors, ‘Si no et veuen, no et compren: com fer visible el teu propòsit i la teva empresa’, a càrrec de l’escriptora i analista digital, Neus Arqués, tots els assistents han pogut conèixer de primera mà, a través d’una primera part teòrica i una segona amb quatre experiències personals d’emprenedors, quines accions es poden efectuar per fer més visible un negoci. Així, Arqués ha explicat que “la visibilitat és l’argument fonamental perquè una empresa tiri endavant” i en aquest sentit ha indicat que “només pots ser visible si tens ben identificat el teu públic objectiu”.

En relació a aquest fet, la ponent ha assegurat que un país tan petit com Andorra és un bon entorn per emprendre, ja que tal com ha indicat, “és molt més fàcil saber on estan els teus clients potencials”. A més, ha destacat que el fet que els clients no siguin andorrans “no és cap impediment perquè Andorra està molt ben connectat amb l’exterior”. D’altra banda, quant al cert temor que genera la decisió d’emprendre, Arqués ha insistit que “el més important és fer un primer petit pas i, a partir d’aquí, com més camines més t’allunyes de la por”.

Text i foto: ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada