cocoEl coco és un fruit típic de les illes de clima tropical i subtropical, del centre d’Amèrica, del Carib i de l’Àfrica tropical. La composició nutricional del coco varia en funció del grau de maduresa. En qualsevol cas, destaca per la baixa aportació d’aigua i l’alta en greixos, especialment del tipus saturat. En relació amb els greixos saturats, s’ha de saber que un consum excessiu d’aliments que continguin aquest tipus de greix provoca un augment dels nivells de colesterol en la sang. Tot i amb això, cal tenir en compte que el coco és una fruita que no es consumeix habitualment, per la qual cosa la ingesta esporàdica no representa cap inconvenient per la salut i, contràriament, ens podem afavorir d’altres nutrients, especialment de la fibra i dels minerals, beneficiosos per al nostre organisme.

Relacionat amb l’alt contingut de greixos saturats, l’aportació energètica del coco és alta, amb 354 calories als 100 grams. També es tracta d’una de les fruites amb més baix contingut en aigua, 45 ml per cada 100 grams. El contingut en hidrats de carboni és també baix, així com les proteïnes. D’altra banda, el coco és ric en sals minerals, especialment en magnesi, en fòsfor i en calci. També destaca l’aportació en fibra, un tipus especial de carbohidrat que ajuda al bon funcionament del trànsit intestinal. Per triar un coco de bona qualitat, hem de saber que a l’hora d’escollir-lo haurà de ser aromàtic, igual que el meló. A més a més, ens haurem d’assegurar que se senti una mica l’aigua a l’interior. Si no se sent, aleshores voldrà dir que és massa madur. Cal saber que la pell marró que recobreix la polpa blanca del coco sol ser una mica indigesta, per la qual cosa haurem d’evitar de consumir-ne en excés.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada