El Club Piolet inclou un informatiu per a nens i estrena web per atraure més audiència

Radio Televisió d’Andorra ha presentat aquest dilluns els canvis introduïts en la nova etapa del Club Piolet que modernitza la seva imatge amb la producció d’Ordino Studios. Algunes novetats són la introducció del nou personatge Andi, un informatiu per a infants i joves i un web perquè els nens i nenes puguin participar i fer seu el programa. L’objectiu és millorar els continguts sense deixar de banda la gestió de l’eficiència i per atraure un públic més ampli, segons ha explicat el director del programa, Agustí Franch. Per la seva part, el director de Rtvsa, Francesc Robert, ha indicat que l’objectiu principal de la parapública és fer informatius i la resta fer-ho fora ‘perquè ho poden fer millor’.

Després que l’empresa encarregada de crear les sèries de dibuixos del Piolet i la Violeta tanqués, des de RTVA es van plantejar si era necessari assumir tota la producció del Club Piolet o es podia externalitzar per gestionar-ho de forma més eficient i millorar la qualitat. Així ha explicat el director de la parapública, Francesc Robert, la decisió d’encarregar la nova etapa del programa a Ordino Studios.

Una nova etapa que compta d’entrada amb un nou personatge que ja va ser present a la cavalcada. Es tracta de l’Andi, un jove que farà de nexe d’unió entre els protagonistes del Club del Piolet i el món real, segons ha explicat el director del programa, Agustí Franch. Amb aquest nou personatge es vol que els nens se sentin més identificats amb les seves aventures i se sentin protagonistes del Club, ha afegit.

El nou Club Piolet té una concepció ‘més elaborada i estructurada’, ha apuntat Franch. Amb més producció pròpia (uns quinze minuts diaris) i amb ‘molta qualitat, molta ambició, moltes ganes i molta il·lusió’, ha afirmat el director del programa.

Un altre canvi és que s’ha volgut donar més vida al Piolet i la Violeta i en aquesta nova temporada s’explicarà ‘qui són, d’on vénen i on van’, ha exposat Agustí Franch.

El Club Piolet també es vol adreçar a un públic més gran i per això inclou un informatiu infantil i juvenil els divendres. A més, s’ha canviat la cançó per anar a dormir i l’actual està composta pel músic Jofre Bardagí.

Un altre aspecte que es vol potenciar al Club Piolet com també des de RTVA són les noves tecnologies. La revista del programa desapareix i es crea un nou web amb continguts especials per la xarxa i, properament, amb un espai per als socis on podran pujar els seus contes, vídeos i materials que es mostraran al web o durant el programa. ‘Estem apostant per les noves tecnologies i el Club Piolet no pot ser menys’, ha resumit Robert.

Externalitzar per millorar l’eficiència

El director de RTVA també ha defensat l’opció d’externalitzar continguts de la televisió andorrana perquè ‘externalitzant hem generat llocs de treball’. Mentre els informatius són l’objectiu principal de la parapública, la resta es fa a fora si es pot fer amb més qualitat, ha explicat.

A més, ha destacat el paper de RTVA com a ‘pal de paller’ del sector audiovisual i garantia per a les productores del país que tindran un lloc on difondre les seves creacions.

Així, en el cas del Club Piolet, Robert ha indicat que els costos operatius del programa són d’uns 170.000 euros a l’any i el pressupost per la compra de sèries ha disminuït fins als 10.000 euros per l’augment de la producció pròpia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada