El client posa una nota mitjana de 8,2 a FEDA, la millor des del 2010

Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) ha presentat aquest dilluns els resultats de l’enquesta de satisfacció als clients, feta el passat desembre a més de 1.000 persones. Com a nota global, els enquestats posen de mitjana una nota de 8,2 a la parapública, “la més alta” de totes les onades fetes des del 2010, ha explicat Naiara Galdós, de 9mk, l’empresa encarregada de dur a terme l’enquesta. El que rep pitjor nota és el concepte ‘preu’, no tant per les tarifes, sinó perquè el client “demana una factura més detallada” i perquè “troba a faltar una varietat més àmplia de preus”, ha afegit Galdós.

En aquest sentit, el director general de FEDA, Albert Moles, ha informat que treballaran en inicidir en la comunicació i en facilitar eines “perquè el client pugui estalviar quan pugui”. Moles també ha volgut destacar aspectes com que la mitjana de tall elèctric per incidència es troba en 3-4 minuts l’any, a l’alçada de “grans ciutats europees”, i que ha baixat el nombre d’aquestes incidències. Així mateix, també ha defensat projectes com el de portar la cogeneració al forn de la Comella o convertir les llars en intel·ligents pensant en la despesa energètica dels clients, pensats també per millorar la satisfacció del client.

Els clients de Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) posen un notable al servei i funcionament en general de la parapública, segons es desprèn de la darrera enquesta de satisfacció al client feta durant el desembre del 2016. Tal com ha informat Naiara Galdós, de 9mk, l’empresa que s’ha encarregat de la gestió de 1.045 trucades telefòniques i una desena de dinàmiques de grup (a unes deu persones), la nota mitjana és de 8,2, tres punts per sobre la de l’any anterior i “la millor des del 2010”, que és quan es van començar a fer aquesta tipologia d’enquestes. “Tots els serveis evolucionen de manera positiva”, ha afegit, a exepció del concepte ‘preu’. En aquest sentit, no és tant un tema de queixes pels costos elevats, ha assegurat Galdós, sinó perquè el client demana “una factura més detallada” i “una varietat més àmplia de preus”.

El director general de la parapública, Albert Moles, ha informat en aquest sentit que estan treballant per oferir “factures més detallades” i que, des de fa només un mes, han posat a disposició del client l’opció de rebre aquesta tipologia de factures o per sms o per correu electrònic. A partir d’aquí, cal incidir en millorar la comunicació de tots aquests canvis i també per poder “donar més eines perquè el client pugui estalviar quan pugui”. També es treballa des de la parapública per tirar endavant un projecte de “llars intel·ligents”, que permeti controlar les tarifes i possibles increments puntuals de manera que el client pugui decidir millor com i quan consumir. Així mateix, es potenciarà el centre de control, “per preveure possibles incidències i anticipar-se”.

Tornant a l’enquesta, la nota més alta de tots els serveis de FEDA se l’endú l’atenció personal, amb un 8,6, tot i que millora també la valoració via la pàgina web. Pel que fa a la imatge que genera la parapública, també millora, però no tan com ho fan els serveis, ha explicat Galdós. La marca FEDA Ecoterm (de calefacció urbana) rep una nota de 8,1, mentre que l’Elèctric Zero Emissions (del vehicle elèctric), un 6,5. Aquí s’ha d’incidir més en donar a conèixer la marca, sobretot entre el client domèstic, ha plantejat Galdós.

D’altra banda, tant Galdós com Moles han destacat que durant l’any passat “hi va haver menys incidències i es van resoldre amb menys temps”. La mitjana de minuts de tall elèctric per cadascuna d’aquestes incidències és de 3-4 minuts per client l’any, ha destacat Moles, “comparable amb grans ciutats europees”. Pel que fa a avaries generals que afecten més de 1.000 clients, se’n registren unes cinc l’any.

La cogeneració, la gran aposta
Durant la presentació de les enquestes de satisfacció, el director general de FEDA ha volgut insistir en les grans iniciatives en què treballa la parapública per millorar el servei i la producció pròpia, “per gestionar puntes de demanda” d’energia. En el cas de la cogeneració, i després de la posada en marxa de la central de Soldeu, el proper pas, que ha de ser una realitat d’aquí a uns cinc anys, és l’arribada de la cogeneració al forn incinerador de la Comella, per portar calor urbana per Andorra la Vella fins l’alçada del carrer Prat de la Creu. Amb la nova planta s’aconseguirà “recuperar el doble de l’energia que s’està produint” al forn, ha assegurat Moles. El següent pas, un cop aquest estigui concretat, és implantar la cogeneració a una tercera zona del país, que pot ser o també a la capital, a Escaldes-Engordany o a Pas de la Casa.

Moles respon al PS
En un altre ordre de coses, el director general de FEDA ha respost al Partit Socialdemòcrata, que la setmana passada va entrar una pregunta a la Sindicatura via els seus consellers generals, demanant informació sobre l’organigrama de treballadors de la companyia, ja que asseguraven que, des del 2010, el nombre de directius s’ha “més que duplicat”. Moles ha defensat que “no és cert” i que el que s’ha fet és reestructurar la plantilla. L’empresa s’ha reestructurat en cinc àrees (operacions de negoci, mercats, creixement, finances i tecnologia), amb quatre directors i un en funcions, més quatre unitats de negoci amb cinc directors. D’aquesta manera, el número de directors, nou, “és el mateix” que al 2010. També ha assegurat que actualment a FEDA “s’està fent més feina amb la mateixa gent” i que la massa salarial s’ha rebaixat “un 2%” els últims sis anys.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.