El circuit de l’Andros allarga dos revolts i presenta la configuració més ràpida que ha tingut mai

La 25a edició del Trofeu Andros arriba aquest proper divendres i dissabte al Grandvalira Circuit, a Andorra, a un circuit amb dos revolts arreglats i allargats i la configuració més ràpida que ha presentat mai. Així ho ha explicat el secretari general de l’Automòbil Club d’Andorra, Antoni Sasplugas, que ha imaginat que en aquesta edició se superarà el rècord del circuit, que ostenta Jean Philippe Dayraut amb 57.00 segons. Sasplugas ha lamentat que no hi pugui haver cap pilot andorrà participant, i ha reconegut que ‘és el que ens falta’. Tot i això, els patrocinadors de l’esdeveniment, una entitat financera, Andorra Turisme i Hiper Pas han celebrat que es pugui acollir aquesta prova del trofeu Andros i n’han destacat la notorietat que dóna al país i els visitants que atrau, que acostumen a estar entre 3.000 i 5.000.

El Grandvalira Circuit ha patit dues modificacions durant aquest estiu per arreglar el traçat perquè la configuració quedi el més ràpida possible. El secretari general de l’ACA, Antoni Sasplugas, ha indicat que s’han allargat dos revolts de manera que la circulació pel circuit és més ràpida i això afavoreix també que el gel aguanti millor. Pel que fa a l’amplada, però, s’ha tornat a reduir, i en lloc dels dotze metres als quals es va arribar en l’edició passada, s’ha quedat en deu, que es considera que és l’idoni. Així, Sasplugas pensa que en aquesta edició s’assolirà el rècord del circuit, que de moment és de 57,00 segons, de Jean Philippe Dayraut.

A més, Sasplugas ha assenyalat que el circuit es troba en bon estat ja que ‘al novembre ja teníem més d’un metre de neu’. Així, s’ha treballat en preparar la pista i actualment ja hi ha entre dotze i quinze centímetres de neu, i s’espera que per a la competició n’hi haurà uns vint.

El que ha lamentat el secretari general de l’ACA és que en aquesta ocasió tampoc hi haurà cap pilot andorrà, tot i que ha reconegut que ‘és una aspiració’, però ha assenyalat que és difícil que tinguin el pressupost necessari per poder-hi competir.

Pel que fa als equips, n’hi haurà un total de dotze en la categoria de vehicles de combustible, però a més, per tercera vegada el Grandvalira Circuit serà l’únic que acollirà una prova per a onze pilots convidats amb vehicles elèctrics.

De fet, tots els patrocinadors de l’esdeveniment han destacat la importància que té la celebració d’aquest esdeveniment a nivell turístic. Des d’Andorra Turisme, el seu gerent, Betim Budzaku ha assenyalat que coincidirà amb l’Snow Xperience que permetrà que es provi material d’esquí per vincular l’esdeveniment a les compres també.

Des de l’Automòbil Club d’Andorra, el seu vicepresident, Jordi Pascal, ha remarcat els esforços que es fan perquè aquest esdeveniment se celebri en un cap de setmana d’inici de temporada en què no hi ha tanta afluència de gent com en d’altres dates. Ha reconegut que és una competició que atrau sobretot visitants francesos però ha indicat que també es fan esforços per difondre-ho a Espanya.

Aquest any el pressupost de la competició a Andorra és de 120.000 euros.

TOTES LES NOTÍCIES