Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+ – Suzuki Motor Ibèrica), tornaran a Orense, després de dos anys d’absència, per disputar el 50è aniversari de la primera prova, de la present temporada, que es disputarà en carreteres gallegues.

El ral·li de l’Escuderia de la capital gallega, és la quarta del calendari del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt que, a més, puntua amb un coeficient 1.2 per a l’esmentat certamen.

El recorregut preparat pels organitzadors, per celebrar les noces d’or del seu ral·li, es pot considerar un clàssic de la prova gallega. El traçat total serà de 605,54 km, dels quals 212,08 km seran de velocitat, repartits en 10 especials (5 de diferents).

En l’etapa inicial, que es disputarà el divendres (dia 9) amb un doble pas pel bucle format per dos especials: A Peroxa (29,18 km) i Toén-Castrelo (15,00 km). En aquesta etapa, la principal dificultat serà que el segon pas per les especials serà sense llum natural.

Durant la jornada següent (dissabte dia 10) els obstacles a superar, també en dues ocasions, seran: Esgos (15,42 km), Canó do Sil (32,00 km) i Melias (14,44 km).

A Orense, Vinyes-Mercader es trobaran amb un recorregut sensiblement diferent del que van disputar en el 2014 però, també és cert, que és un escenari en general ben conegut, així es referia el pilot de Suzuki al traçat: “Estic convençut que serà una prova exigent tant per al nostre estat físic com per a les mecàniques. Ourense sempre ha estat així i no crec que aquesta vegada sigui una excepció. El pas pel Cañón do Sil sens dubte és una motivació extra. Suposo que no haurà canviat i per tant ens trobarem, al meu entendre, una de les millors especials del CERA”.

En aquesta primera visita de l’any a Galícia, Vinyes tindrà molt presents les dificultats atípiques que sorgeixen en aquesta zona: “No hi ha dubte, les carreteres estretes amb cunetes que amaguen molts paranys, les possibles zones humides, la climatologia variable,… En fi algunes es poden preveure en els reconeixements, quant a la pluja, boira, etc., ja ens ho trobarem”.

Un dels canvis importants, per a aquesta edició a Ourense, és la situació del parc d’assistència. La impossibilitat d’utilitzar el Recinte Firal Expourense, ha provocat el canvi a la ciutat del Transport en el P.I. Sant Cibrao das Viñas.

Els pilots se situaran al volant de les seves mecàniques divendres que ve (dia 9) a partir de les 10.00 hores, en la disputa del shakedown.

L’inici del Ral·li està previst a partir de les 18.00 hores del mateix divendres, en el podi situat en el Jardín del Posio. La prova finalitzarà en la mateixa ubicació el dissabte (dia 10) a partir de les 19.00 hores.

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada