El bitllet senzill de transport públic s’apuja un 5,8% i costarà 1,80 euros a partir de l’1 de gener

busEl Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA) publica aquest divendres les noves tarifes del servei regular de transport públic de passatgers que entraran en vigor l’1 de gener del 2014. El bitllet senzill d’una zona costarà 1,80 euros, un 5,8% més que enguany, mentre que la resta de títols s’apugen entre un 1,5 i un 5%. D’altra banda, les tarifes del servei de taxi s’apugen al voltant d’un 2%, de manera que la baixada de bandera costarà 2,55 euros i en horari diürn, cada quilòmetre costarà 1,12 euros, mentre que durant la nit i els dies festius 1,33 euros.

Les tarifes dels serveis regulars interurbans de transport públic de passatgers, que ofereixen les companyies Cooperativa Interurbana Andorrana i Hispano Andorrana, augmentaran l’1 de gener. Els bitllets senzills de les diferents zones s’apugen entre un 4,2% i un 5,8%, essent el de la zona 1 el que augmentarà més, passant d’1,70 a 1,80 euros. El de la zona 2 costarà 3,30 euros, el de la zona 3 4,60 euros, i el de la zona 4, 6,10.

Pel que fa als abonaments, la tarifa de 10 viatges costarà 13,50 euros, la de 20 viatges 25,50 euros, la de 30 36,50 euros, i la de 40 viatges 46 euros. Cal tenir en compte que els títols T10, T20, T30 i T40 poden ser utilitzats amb dos viatges a la zona 2, amb tres viatges a la zona 3 i amb quatre viatges a la zona 4.

D’altra banda, el BOPA d’aquest divendres també publica les noves tarifes del taxi ordinari interurbà que entraran en vigor l’1 de gener, acordades pel Govern el passat 18 de desembre. La baixada de bandera s’apuja un 2% passant a costar 2,55 euros, i la tarifa 1, d’horari diürn, costarà 1,12 euros per quilòmetre, mentre que la tarifa 2, d’horari nocturn i festius, 1,33 euros per quilòmetre. Pel que fa a les tarifes mínimes per localitats si es truca a una central de reserves, els imports s’incrementen un 2,4%.

1 comentari

  1. És una vergonya i una indecència que amb l’IPC a 0 es deixin fer aquestes pujades, ho és a Barcelona i ho és a Andorra. Els més perjudicats sempre són els que tenen menys. El transport públic ha de ser més barat per fomentar la seva utilització; si ara pugen això quant pujaran quan l’IPC torni a créixer. Vergonyós, tot plegat!!

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES