El benefici: Música Digital 2014

you-tubeEl 1999 va aparèixer Napster en les nostres vides. Va ser l’inici d’un dels debats més importants esdevinguts en les NNTT durant els últims anys: la propietat intel·lectual i com internet posava en escac aquest sistema d’entendre la propietat.

Anys després segueix el mateix debat i a ningú se li escapa que cada vegada és més difícil per part de les grans indústries de continguts seguir exercint el monopoli de la informació. Notícies com les següent ens revelen que amb suports com Youtube alguna cosa ha canviat de forma profunda.

Segons un informe realitzat per la Federació Internacional de la Indústria Fonogràfica (International Federation of the Phonographic Industry) titulat Música Digital 2014, les grans companyies discogràfiques obtenen més beneficis pels vídeos dels seus cantants creats de forma amateur pels fans, que dels propis videoclips manufacturats pel mateix segell editorial.

Això es deu al sistema d’identificació de continguts de Youtube, ContentID, que pot ser seleccionat pels mateixos usuaris al penjar els seus vídeos.

Aquesta notícia comporta interessants preguntes. De la mateixa manera que els segells editorials afirmaven que aquells que venien còpies il·legals s’estaven beneficiant d’un treball que no era seu, no estan fent el mateix aquestes empreses?

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES