El 8è Congrés mundial de turisme de neu va tancar amb 451 participants i un superàvit de més de 20.000 euros

congres-neuEls organitzadors del 8è Congrés mundial de turisme de neu i muntanya, que es va celebrar els dies 9 i 10 d’abril d’enguany, han fet el balanç definitiu d’aquest esdeveniment. En aquest sentit, la valoració a estat positiva, tant per part del Govern, com del Comú d’Andorra la Vella, de l’Organització Mundial del Turisme (l’OMT) i dels participants. El balanç econòmic es satisfactori, ja que es disposava de 180.426 euros d’ingressos i les despeses van ser de 157.476 euros, de manera que s’ha aconseguit un superàvit de 22.949 euros.

L’èxit d’aquest Congrés permet potenciar la imatge d’Andorra com a destinació de congressos i complementar el treball de l’Andorra Convention Bureau. Un dels fets destacats és l’elevada participació durant els 2 dies del Congrés respecte d’anteriors edicions, amb 451 inscrits. D’aquests, 436 van assistir al Congrés (181 de nacionalitat estrangera). Entre els assistents hi havia 34 periodistes de França i Espanya, més els d’Andorra. A títol informatiu, durant la 7èna edició del congrés, celebrat a la Massana l’any 2012, el nombre d’inscrits van ser de 400 dels quals 164 eren estrangers.  

Per primera vegada, han patrocinat el Congrés empreses estrangeres i nacionals, i es va crear una zona d’expositors per a empreses, el que va representar un ingrés de 10.750 Euros.

Cal esmentar que la temàtica del 8è Congrés, la confecció d’un programa interessant i la qualitat dels ponents i moderadors van ser elements clau per a la bona acceptació del Congrés, així com l’estratègia duta a terme per millorar i posicionar la presència del Congrés a Internet i a les xarxes socials, i la participació de patrocinadors estrangers i nacionals.

Per primera vegada a la història del Congrés, la temàtica ha estat la muntanya a l’estiu sota el títol “Noves tendències del turisme de muntanya a l’estiu”. Es va parlar sobre el nou potencial del turisme de muntanya durant el període estival, de les noves oportunitats de creixement i reptes  en les destinacions de muntanya, de les perspectives de futur, i les estratègies necessàries per explotar el nou potencial del turisme d’estiu. També es va parlar de les noves tecnologies i de les aplicacions mòbils adaptades per a la muntanya. La temàtica va generar un gran interès i va repercutir positivament en l’assistència al Congrés.
El Congrés va comptar amb la participació de 23 ponents d’Europa, Àsia i Amèrica, vinguts de països com Àustria, Suïssa, Espanya, França, Itàlia, Canadà, Estats Units, Corea, Alemanya i Andorra. Per primer cop, els moderadors eren majoritàriament representants del sector turístic andorrà.

La renovació del lloc web, una nova línia creativa i una nova marca i imatge, la seva integració a les xarxes socials, així com una comunicació més assertiva van ser algunes de les millores principals que s’han generat per al Congrés 2014. El nou logotip del Congrés, amb el terme “Mountainlikers”, i el disseny de la marca han permès aconseguir una imatge atractiva i ben valorada.

La propera edició del Congrés mundial de turisme de neu i muntanya serà a Sant Julià de Lòria, l’any 2016.

TOTES LES NOTÍCIES