Segons expliquen des de la tecnològica espanyola especialitzada en el desenvolupament de negocis a Internet Som Sinapsis, fins fa relativament poc, els directors generals, consellers delegats i CEO es mantenien al marge de l’esfera 2.0.
De fet, són molts els directius que tenen perfil a LinkedIn però això es deu a raons purament professionals, sense establir relació amb el públic més general. És comprensible que, pel càrrec que ocupen, no vulguin mostrar la seva vida personal als treballadors, clients o proveïdors, és a dir als stakeholders.
No obstant això, segons expliquen des Som Sinapsis, és de vital importància que els alts càrrecs o CEO no ignorin la transformació digital de les seves empreses per tal de seguir avançant per explotar tot el potencial de les iniciatives digitals.
Ha d’estar el CEO a les xarxes socials? Avantatges
“La clau rau en fer una bona gestió de la teva imatge en línia. La presència dels màxims representants de les empreses a les xarxes socials té múltiples avantatges. De fet, entre elles destaca la transmissió de valors, que és fonamental per a l’èxit de l’empresa, com la transparència, la confiança, l’aposta per la innovació, o el reconeixement personal com a líder “, afegeix Nicola Picasso, CEO & Co- Founder de Som Sinapsis.
De la mateixa manera, tenir presència a les xarxes socials ajuda al directiu a posicionar-se com un excel·lent comunicador, sent així accessible al públic que el segueix. A més, també pot ajudar a millorar l’estratègia de vendes de la seva empresa, ja que és el màxim ambaixador de la marca a la qual representa.
Les companyies fan ús de les noves tecnologies digitals per optimar el seu negoci, però no tant per transformar-lo. L’objectiu d’aquestes tecnologies és evolucionar aspectes clau del negoci perquè l’empresa pugui adaptar-se als canvis i necessitats que demanda el mercat, altament connectat i digital, i on els usuaris esperen poder interactuar amb les empreses.
Per Tecnonews / AMIC – AMIC