El 53% dels professionals del màrqueting aposta pels equips creatiu-tecnològics

La transformació digital ha convertit el màrqueting en una disciplina inseparable de les tecnologies de la informació. Aquest canvi també s’ha traslladat a les plantilles dels departaments de màrqueting, on el 53% dels professionals considera que tant el perfil tecnològic com el creatiu han de conviure per arribar a un consumidor molt més connectat a les xarxes, amb accés a la informació en temps real, exigent i, sobretot, molt participatiu.

Aquest nou escenari es veu reflectit en la compaginació de la creativitat i la tecnologia en els departaments de màrqueting. Segons un estudi realitzat per l’empresa britànica DataXu, un quart dels professionals del màrqueting diuen que el 50% de la seva feina compromet rols tecnològics. És més, d’acord al mateix estudi, el 89% dels professionals del màrqueting tenen rols tecnològics més enllà del emailing o xarxes socials, això si sol el 4% dedica tota la seva activitat al màrqueting tecnològic, el que demostra que segueix predominant el perfil més creatiu.

La necessitat d’utilitzar tant habilitats tecnològiques com creatives sorgeix a l’hora de desenvolupar accions de màrqueting digital, com són Real Time Màrqueting, customer intelligence, màrqueting interactiu o customer relation management digital (eCRM), cada vegada més demandes en el mercat.

“Quan Wunderman porta a terme alguna acció de màrqueting es forma un equip de professionals de disciplines molt diferents: planificació estratègica, negoci, anàlisi, CRM, creació, programació. Tots aquests professionals són necessaris per connectar amb el client d’avui”, va apuntar Andrés Narváez, resident de Wunderman del Sud d’Europa i Espanya.

Aquesta necessitat del perfil tecnològic i creatiu en els departaments de màrqueting ha posat sobre la palestra el debat sobre la desaparició dels perfils tradicionals del màrqueting. No obstant això, un 39% creu que de cap manera desapareixerà el paper creatiu dins de les agències de màrqueting i un 48% assenyala que no vol convertir-se en un expert tecnològic.

Les conclusions de l’estudi DataXu demostren que en els departaments de màrqueting són necessaris els equips multidisciplinaris, ja que tenint tots dos perfils, tant creatius com tecnològics poden aprofundir en els seus respectius rols.

“L’augment dels professionals amb perfils més tecnològics permet als perfils més creatius centrar-se en la seva tasca sense haver d’estar pensat en els temes tecnològics. Les funcions del nou màrqueting no es poden centrar en una sola persona. En Wunderman creiem que les dues parts han de treballar de manera conjunta i així aprofundir en les seves respectives tasques. Per això en Wunderman tenim al voltant del món 2.200 creatius, 1.300 científics de dades i 3.500 experts en els negocis”, va explicar Narváez.

Per TecnoNews / AMIC – AMIC

TOTES LES NOTÍCIES