Els mòbils i tablets segueixen desplaçant, a poc a poc, als ordinadors com a dispositius d’obertura d’email màrqueting i es perfilen com un factor decisiu a tenir en compte per a les marques en tots els processos que afecten aquesta disciplina. Splio, empresa de màrqueting directe especialitzada en email màrqueting, acaba de publicar el 3r Baròmetre Splio d’obertures d’email màrqueting en mòbil, un estudi realitzat en el mercat espanyol que s’ha convertit en el termòmetre de referència per entendre l’evolució i revolució que els dispositius mòbils estan protagonitzant en l’àmbit del e-mail màrqueting.
El nou baròmetre d’Splio, realitzat sobre la base de 455 milions de correus electrònics enviats a Espanya des de la plataforma EmailForge4, revela que un 37,06% dels emails ja s’obren des de dispositius mòbils. Una xifra que, el passat mes de juny, ha superat ja el 41%, situant-se cada vegada més a prop de l’estimació de Splio d’arribar al 50% a final d’any.
Aquestes taxes registrades suposen un creixement de gairebé deu punts en relació a l’últim baròmetre Splio, del segon semestre de 2012 i en el qual les taxes d’obertura se situaven en menys del 30%.
Encara que l’iPhone se situa com el dispositiu amb més percentatge d’obertures d’email màrqueting, la dada més destacable d’aquest primer semestre de 2013, és l’auge de les tauletes com a dispositiu per obrir email màrqueting. En aquesta categoria l’iPad és el dispositiu més utilitzat, amb un 25,04% d’obertures. Les Android Tablets es queden molt lluny, amb només un 3%, però que és el doble d’obertures del que registraven fa només 6 mesos, el que augura que seguiran creixent en els pròxims mesos.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció