El 2n concurs escolar sobre eficiència energètica amplia les franges d’edat per fomentar la participació

El 2n concurs escolar sobre eficiència energètica torna amb la voluntat de fomentar entre els alumnes el debat sobre el consum de l’energia i l’ús d’energies alternatives. Segons ha indicat el responsable del centre Andorra Sostenible, Javier Gómez, enguany s’ha decidit ampliar el concurs als estudiants de batxillerat, a més dels de secundària. L’objectiu és que la iniciativa tingui ‘més repercussió i més participació’, ha apuntat Gómez. Altres canvis que s’han introduït són la reducció del nombre de modalitats, que passa de tres a dues, d’aportació d’idees i de material divulgatiu i l’adaptació del material que cal lliurar per participar en el concurs per facilitar a les escoles la seva implicació. Com ha explicat el director de seguretat, medi ambient i qualitat de FEDA, Joan Lluís Armengol, volen aprofitar les escoles per introduir el debat sobre l’energia i la consciència envers la sostenibilitat en el si de les famílies.

Els alumnes de secundària i batxillerat de totes les escoles del Principat poden presentar els seus treballs en el nou concurs escolar sobre eficiència energètica que organitzen FEDA i el centre Andorra Sostenible. L’objectiu és que el debat sobre l’ús de l’energia arribi a la societat a través dels estudiants, com ha apuntat el director de seguretat, medi ambient i qualitat de la parapública, Joan Lluís Armengol. De fet, ‘tot el que puguin aportar els nens a casa entra millor que si intentem fer-ho sobre els adults’, ha exposat Armengol.

Després de l’èxit de la primera edició que va rebre 23 projectes i se centrava en l’energia sostenible, enguany s’han introduït alguns canvis per facilitar i fomentar la participació. La franja d’edat dels participants s’amplia a alumnes de secundària i de batxillerat, per ‘incloure altres edats i altres àrees de coneixement’, ha afirmat el responsable del centre Andorra Sostenible, Javier Gómez. En canvi, s’han reduït les modalitats i s’ha passat de tres a dues línies bàsiques. Si l’any passat hi havia una categoria d’enginys i dispositius, una altra de documents tècnics i una darrera de material divulgatiu; en l’edició 2013 s’han englobat en una d’aportació d’idees i una altra de material divulgatiu. En aquest cas, segons han assenyalat els organitzadors, es tracta d’adaptar-se millor al currículum de les escoles i que puguin presentar treballs que ja desenvolupen en l’àmbit de l’energia i la sostenibilitat dins les aules. Es vol també ‘afavorir que el treball dels centres tingui ressò’, ha afegit Gómez.

Es mantenen, però, els temes sobre els quals hauran de tractar els treballs: l’estalvi energètic a l’escola i a casa, la generació i aprofitament de l’energia i les noves tecnologies i l’empresa. ‘Tres àmbits que afecten tota la societat’, ha resumit Armengol.

Per últim, de la mateixa manera que s’han simplificat les línies del concurs també s’ha reduït el material que ha d’acompanyar les propostes. Caldrà adjuntar una memòria dels alumnes on expliquin els procediments emprats i una memòria del professor valorant la tasca realitzada. Això, ha assegurat el responsable del centre Andorra Sostenible, ‘no vol dir perdre qualitat’, sinó intentar tenir més participació i millors resultats.

Els treballs es poden presentar fins al 12 de maig del 2014 a les 15 hores al centre Andorra Sostenible i el primer premi és un viatge a la Vall Fosca per a tota la classe del guanyador, el segon una visita al museu i les instal·lacions de FEDA i per a tots els participants hi haurà un obsequi.

TOTES LES NOTÍCIES